Problemen met partities in win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

leatherface

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Ik heb zojuist Windows xp geinstalleerd...
Maar mijn uiteindelijke doel was om daarnaast win 2000 te installeren ( dualboot), via M@rio heb ik begrepen dat je win 2000 ook kan installeren na win xp.

Maar ik heb dus sinds ik xp heb geinstalleerd 2 partities gemaakt tijdens setup
Het zit dus zo:

Ik heb 1 harde schijf van 40 GB
En 1 harde schijf van 160 GB.

Van die 40 GB harde schijf heb ik naar eigen zien een partitie gemaakt van 10 GB en die speciaal voor win xp.

En van die 160 GB harde schijf heb ik ook een partitie gemaakt van 10 GB

Alleen van die 1ste schijf is dus blijkbaar 30 GB verborgen, en van die 2e schijf 150 GB verborgen

Hoe kan ik ze weer terug krijgen??
Ik ben radeloos!!!

Je had dus 3 partities aan moeten maken ;)

En die 3e partitie daar had je dan die 180 Gb van kunnen maken.

Jawel hoor... dat gaat altijd :) Als je bijvoorbeeld Partition Magic installeert en daar die overige 180 Gb opgeeft voor de derde partitie dan heb je binne no-time een derde partitie erbij :) Het kan natuurlijk ook gewoon met Fdisk... ik ga ff kijken wat m@rio je voor tips heeft gegeven ;)

De partities waar een OS op gezet wordt, worden geformatteerd bij de installatie maar zijn de "onzichtbare" partities al geformatteerd?

Die onzichtbare partities zijn er gewoonweg niet, Partition Magic maakt automatisch die partitie of paritites aan die jij wilt dat het maakt en de rest zorgt partition Magic voor. Dus na het opstarten is je partitie/ zijn je partities klaar voor gebruik :)

Het is inderdaad gelukt!!!

Ik had Partition magic 8.0 nog ergens in me kast liggen.
Automatisch heeft ie ze gevonden en ik heb ze gemaakt

Bedankt Smartguy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan