Problemen met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd, tijdens de installatie kon ik even m'n partities beheren, ik had 1 HD die in 3 partities verdeeld was, ik heb partitie D en E verwijderd en nu blijft de C nog over, ik had gehoopt nu weer m'n volledige HD in 1 deel te hebben. Maar de capaciteit van de HD is nog steeds even groot van toen hij nog in partities verdeeld was. het is dus een schijf van ongeveer 38 à 39 GB, die dus in 3x 12.4 GB verdeeld was en de C schijf die nu nog over blijft is nog steeds 12.4 GB, de D en E zijn uiteraard wel weg ...
Kan iemand mij helpen ?? Alvast bedankt :)

Hoi,

Volgens mij had je dan alle partities moeten verwijderen, en daarna één nieuwe maken!
Dus ben bang dat je een herinstallatie moet doen! Kan het fout hebben maar zo zou ik het doen! Tenzij het nog anders kan?

Gr.Chico

Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd, tijdens de installatie kon ik even m'n partities beheren, ik had 1 HD die in 3 partities verdeeld was, ik heb partitie D en E verwijderd en nu blijft de C nog over, ik had gehoopt nu weer m'n volledige HD in 1 deel te hebben. Maar de capaciteit van de HD is nog steeds even groot van toen hij nog in partities verdeeld was. het is dus een schijf van ongeveer 38 à 39 GB, die dus in 3x 12.4 GB verdeeld was en de C schijf die nu nog over blijft is nog steeds 12.4 GB, de D en E zijn uiteraard wel weg ...
Kan iemand mij helpen ?? Alvast bedankt :)

Nog even een opmerking, ik had voor ik dit poste al even gezocht naar mogelijke oplossingen en ik kwam meerdere malen Schijfbeheer tegen, ik heb dit geopend en er staat inderdaad bij 24.4 GB bij niet-toegewezen ruimte, dus de samenvatting post: 'Hoe krijg is die 'niet-toegewezen ruimte' naar mijn C ??'

Hoi,

Volgens mij had je dan alle partities moeten verwijderen, en daarna één nieuwe maken!
Dus ben bang dat je een herinstallatie moet doen! Kan het fout hebben maar zo zou ik het doen! Tenzij het nog anders kan?

Gr.Chico

Ik kon de C partitie niet verwijderen

Nog even een opmerking, ik had voor ik dit poste al even gezocht naar mogelijke oplossingen en ik kwam meerdere malen Schijfbeheer tegen, ik heb dit geopend en er staat inderdaad bij 24.4 GB bij niet-toegewezen ruimte, dus de samenvatting post: 'Hoe krijg is die 'niet-toegewezen ruimte' naar mijn C ??'

Dit kan dus niet volgens mij!!

Ik had niet goed gelezen sorry!
Ik dacht dat je vanaf de installatie cd van xp die partities had verwijderd, vandaar mijn antwoordt!

Ik denk dat je bestanden moet backuppen en drivers en dan vanaf de windows cd een nieuwe installatie en dus een nieuwe partitie maken! Tenminste als je je volle schijfruimte wilt benutten!
Mvg,
Chico:confused:

Dit kan dus niet volgens mij!!

Ik had niet goed gelezen sorry!
Ik dacht dat je vanaf de installatie cd van xp die partities had verwijderd, vandaar mijn antwoordt!

Ik denk dat je bestanden moet backuppen en drivers en dan vanaf de windows cd een nieuwe installatie en dus een nieuwe partitie maken! Tenminste als je je volle schijfruimte wilt benutten!
Mvg,
Chico:confused:

Ik heb de partities dan ook verwijderd tijdens de installatie (met CD) van XP

Dan had je na dat je die 2 partities verwijderd had de c schijf moeten formateren, en daarna een nieuwe partitie moeten maken! (nadat je je bestanden en drivers hebt gebackupt)
Gr.Chico.

Dan had je na dat je die 2 partities verwijderd had de c schijf moeten formateren, en daarna een nieuwe partitie moeten maken! (nadat je je bestanden en drivers hebt gebackupt)
Gr.Chico.

Ik hoef helemaal geen backup te maken, er staan nog geen bestanden op buiten de Windows, maar wat moet ik nu juist doen ??

Gebruik een partitiemanager zoals Partition Magic en je kunt je schijf, zonder dataverlies, indelen zoals je zelf wilt;)

Daar moet je helaas wel voor betalen, is er geen andere optie, als ik zeker weet dat het lukt, wil ik mijn windows zelf opnieuw installeren als dat nodig is, maar ik ga geen geld betalen voor een oudere computer ... Dus, weet iemand een andere oplossing

Als je windows xp professional hebt kan je je partitie vergroten. In computerbeheer en daar ga je naar schijfbeheer. Dus dan hoef je niet opnieuw te installeren.
Maar tijdens de installatie kan je wel degelijk je C: partitie verwijderen. Maar je hebt XP installatie gestart als je pc al opgestart was. Dan is de C: partitie gelocked en kan je hem niet verwijderen. Dus je moet booten vanop de CD dan kan je alle partitie's verwijderen en een nieuwe aanmaken. Dat is de 2de optie.
Derde optie is bij www.acronis.com een proefversie van Disk Director Suite downloaden. En dan kan je alles wijzigen qua partities, zonder verlies van data.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan