problemen met partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jucelou

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Berichten
6
ik wil ook reageren op het problemen van de blauw scherm. Ik heb mijn c-schijf kunnen formatteren, met veel moeite. tijdens installatie van windows xp home edition.na enteren om de c schijf te partitioneren( ik wilde deze groter maken ) krijg ik de blauw schermen met allerlei fout.helaas kon ik mijn c-schijf niet partitioneren. Kan iemand hier mee helpen?
groetjes, J-Lo
Bijgesloten Plaatje(s) DSC04183.JPG (70,7 KB, 0x gelezen)
 

Bijlagen

  • DSC04183.JPG
    DSC04183.JPG
    70,7 KB · Weergaven: 35
Je schrijft niet waar / wanneer precies de ellende begon.

Op zich ook niet echt interessant:

begin opnieuw:

1. check of in het bios opstarten vanaf CD / DVD als 1e bootdevice staat genoemd
2. stop de CD van XP in de lade en start opnieuw op
3. let erg goed op! Zeer kort na het booten verschijnt een mededeling in beeld
waarin je wordt gevraagd om op een willekeurige toets te drukken om Windows
vanaf CD te starten.
Reageer snel!
4. daarna is het een kwestie van even de juiste schermpjes doorwandelen
5. totdat je bij het installeren komt. Kies (nog) NIET voor installeren maar laat Windows setup eerst de C: schijf formatteren.
 
Wat ik eruit op kan maken betreft het een ram probleem, lees er hier meer over, vanaf deze site kun je eventuele verdere codes bekijken.
 
Wat ook nog mogelijk is als ik naar je foutcode kijk, lees je in dit Microsoft-artikel. Ook dit zou dan kunnen slaan op een defect hardware-onderdeel, of een niet met Windows compatible stuurprogramma.
 
Je schrijft niet waar / wanneer precies de ellende begon.

Op zich ook niet echt interessant:

begin opnieuw:

1. check of in het bios opstarten vanaf CD / DVD als 1e bootdevice staat genoemd
2. stop de CD van XP in de lade en start opnieuw op
3. let erg goed op! Zeer kort na het booten verschijnt een mededeling in beeld
waarin je wordt gevraagd om op een willekeurige toets te drukken om Windows
vanaf CD te starten.
Reageer snel!
4. daarna is het een kwestie van even de juiste schermpjes doorwandelen
5. totdat je bij het installeren komt. Kies (nog) NIET voor installeren maar laat Windows setup eerst de C: schijf formatteren.
 
Beste forumnisten,
bedank voor snelle reakties.
voor de duidelijkheid, het probleem van de fout melding begin na punt 5,( bij Pasja reaktie ) waar ik moet enteren om de c: te formatteren daarna komt de blauw scherm, dan gebeurt niets meer, met rest knop kom ik weer in windows. Ik leest over een fout in hardware? ik ben niet zo thuis met computer maar ik leer het wel.
 
Welke formatteer opdracht geef jij de pc mee -> FAT / NTFS?

Daarbij is de volgorde zoals je in je eerste bericht schrijft ook redelijk onlogisch..... eerst formatteren en dan partities aanmaken. Daarna MOET je weer formatteren dus die volgorde is niet handig. Misschien zelfs de oorzaak van de BSOD's.

Voordat we nu met zijn allen gaan zoeken naar mogelijke defecten die er mogelijk niet of juist wel zijn, doe nu nog 1 keer de formatteer opdracht overnieuw en blijf daarbij AF van de partities.
Anders gezegd : doe wat in die 5 stappen staat en laat andere schijfpartities of schijven met rust. Alleen even kijken of Windows de C: netjes formatteert en vervolgens een schone installatie mogelijk is.

ALLEEN C: formatteren (NTFS) en daarna een begin van de installatie van Windows. Gaat dat goed? Breek de installatie dan af en kom hier nog even terug met een reactie, dan begeleiden Helpmijers je door het maken / verwijderen van paritties heen.
 
Laatst bewerkt:
dank u wel Pasja, tijdens stap 5 krijg ik niet eens de kans om aangeven C te formatteren, zodra ik een toets indruk dan krijg ik de blauw scherm met allerlei fout codes. Het formatteren heb ik al eerder gedaan zonder probleem in NTFS. Juist C wil ik formatteren en groter maken. Iemand schrijf in het forum over een hardware probleem? wat zou moeten zijn ?
ik ga toch nog een keer proberen, ik geef nog niet op:mad:
 
Als de foutmeldingen al komen bij het indrukken van een toets OM te GAAN formatteren, dan ben ik bang dat er idd. mogelijk sprake is van een hardwarematig probleempje.
 
Mijn dank is groot

:D
Als de foutmeldingen al komen bij het indrukken van een toets OM te GAAN formatteren, dan ben ik bang dat er idd. mogelijk sprake is van een hardwarematig probleempje.[/QUO het probleem is opgelost. zeer tevreden met de antwoorden op deze forum.
Mijn dank is groot.
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan