problemen met PartitionMagic 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjors_2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Hoi

Ik wilde vanwege extreem weinig ruimte op de C schijf
C en D samenvoegen. Daar is Partition Magic keurig mee aan de gang gegaan, totdat na erg lang wachten er een badcluster in D werd gevonden. Toen windows daarna weer opstarte kreeg ik als eerste het mapsnelkoppeling hernoemdeel van PM, ik denkend dat het toch goed was gegaan heb toen al mijn mappen van D:/ naar C:/2 hernoemd (het idee was om de hele D schijf in een map die "2" heette op de C schijf te zetten)

Maar tot mijn grote angst herkend windows en al het andere de D schijf niet meer, maar heeft PM ze ook niet samen gevoegd!

Als ik PM opstart krijg ik een heel verhaal over dat er een powebreak is geweest en dat alles veilig hersteld kan worden, als ik daarna op yes klik krijg ik een schermpje met "Searching for recovery markers... Please wait..." Maar daar heb ik vannacht mijn pc 10 uur voor aan laten staan, zonder elk resultaat, moet ik nog langer wachten, of zijn er andere oplossingen?

Wie helpt mij?

Mvg Sjors

(ik draai winXP service packII)

Ik denk dat je je files alleen nog kunt redden met pc inspector file recovery.

Er zitten nu fouten op je harddisk.
File recovery kan zelfs files herstellen van een h.d. die geformateerd is, en / of de partitie is verwijderd.

Voorwaarde is, dat er NIETS op geschreven wordt.
Dan wordt de data overschreven.

Is de d: nog wel te zien met partition magic?
Kan zijn dat hij er geen letter meer bij heeft staan of dat hij hidden is.

Met de browse functie zou je dan kunnen zien of de data nog aanwezig is.
Klik daarvoor met de rechter muisknop op die schijf en kies voor browse.

Maak anders eens een printscreen van PM met de schijfindeling.

nee er is niet zo heel veel meer te zien of te doen..

pmps.jpg

ik ben nu al bezig geweest, met

-pc inspector file recovery en daarmee ongeveer de helft van de bestanden terug gevonden

-runtime getback date, vond iets meer maar om het weer terug te krijgen moet ik 60 dollar betalen aan registratie kosten (en het vond niet veel meer dan file recovery)
-partition recovery wil ik nog gaan proberen.

maar ik vrees toch dat het formateren wordt :(

maar mocht er nog iemand of partition magic tips, of andere file recovery tips hebben dan hoor ik dat graag

sjors

nou de enigste tip die ik heb, doe dit nooit meer zo, een harde schijf in tweeen delen als hij net opnieuw is geinstaleerd alla maar niet achteraf zitten knoeien aan de indeling, dit gaat 9 vd 10 keer fout, ook al zeggen ze dat PM het kan.
Ik vertrouw er niet op.
Mischien jij nu ook niet meer, zorg ervoor dat van te voren weet wat de bedoelling is van een harde schijf, als je toch de ruimte hebt, spits hem dan al op bij nieuwe installatie.
Wat je nog zou kunnen doen is met een fdisk programma vanuit een dos positie kijken hoeveel fysieke driven er nou aanwezig zijn en of je er mischien nog een mag benaderen, probeer dan bv vanuit dos een schijf te lezen of te formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan