Problemen met pc (moederbord?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

audiojunk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Hallo,

Ik heb aparte problemen met mijn systeem.
Het komt geregeld voor dat als ik mijn pc opstart of reboot dat mijn videokaart geen signaal krijgt. Ik heb dan geen beeld, maar hoor aan me geluid dat vista wel gewoon opstart. Ik kan dan ook me bios niet in, omdat me scherm zwart blijft. Als ik een reset geeft dan krijg ik weer beeld. Komt ook voor dat ik stroom eraf moet halen om weer beeld te krijgen. Als ik beeld heb , dan heb ik verder ook geen problemen met het beeld. Kan gewoon spellen spelen of andere grafische dingen doen.

2e probleem is mijn geluid. Gaat hier om een onboard geluidskaart. Heb gister een 3e HD erin gedaan. Maar sindsdien doet mijn geluid heel raar. Kan geluid afspelen maar na paar minuten blijft geluid hangen. DIt is zowel met internet radio, mediaplayer of winamp. Als ik de mediaplayer of winamp afsluit dan heb ik weer geluid. Heb drivers verwijderd (realtek hd audio) nieuwe geinstalleerd. Moederboard drivers geupdate. Zelfs Vista opnieuw geinstalleerd. Maar niets mocht baten. Ik zie het verband ook niet met nieuwe hd en me geluid.

Bios instellingen nagekeken en die staan goed. Temperaturen van pc zijn ook gewoon normaal.

Moederbord: k9ag Neo2 Digital
Proc. AMD X2 64 6000
Mem: 2 gig
Geluidskaart: Onboard Realtek HD audio
Videokaart: XFX GTS8600 gts

ALs iemand nog tips heeft. Dan hoor ik dat graag

tis een puur zwart beeld? niet iets van cable disconnected oid?
Is de stroomkabel naar je scherm nog goed? al andere monitor geprobeerd?

Als bovenstaande geen uitkomst bied dan zou je (tot zover je er toe in staat bent) alle onderdelen moeten controleren dmv een 2de computer die wel werkt.

Als je alles gebruikt heb in die 2de computer en dat werkt normaal (mobo hoef je niet te testen, als rest werkt is het daadwerkelijk je mobo) dan is dus je mobo kapot en zou je deze moeten vervangen. (al gekeken naar eventuele condensatoren die opengesprongen zijn?)

Groeten, Smoerel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan