Problemen met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

at00mb0m

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Berichten
16
Beste ,

Hier mijn verhaal:

Pc specs:

AMD phenom x4 970 3.5ghz (Black edition)
8gb ddr3 ram
500gb hd (samsung spinpoint 502hj)
6870hd ati radeon
mobo: Asrock r7.0.....
windows 7



Heb de pc sinds paar maanden in bezit (besteld bij azerty)

een week geleden probeerde ik de pc op te starten en eenmaal bij het opstartlogo blijft het LED lampje branden(laden) voor een tijdje totdat ik een BSOD kreeg.

Hierop stond unmountable_boot_volume.

Ik heb dus daarna windows repair geprobeerd, tevergeefs kan ik er wel in komen maar alles gaat onwijs traag. De hardeschijf is volop bezig. (led lampje blijft maar knipperen).

In andere woorden is het voor mij onmogelijk om iets te doen bij windows repair aangezien de pc volop laad.

Daarna heb ik de pc opnieuw gestart en ben ik naar windows installation gegaan. Wederom is ie weer traag maar ik kan er in komen. Na een tijdje detecteren vind ie de schijf is het opeens helemaal leeg (465gb/465gb). Alle gegevens waren dus weg. Met moeite heb ik de schijf geformateerd en windows opnieuw op geinstalleerd.

De installatie was met succes voltooid en ik kon gewoon windows binnenkomen.
Echter wanneer ik internet explorer of andere browser gebruik, iets probeer te downloaden etc dan laad de pc de hele tijd. Zelfs als ik soms niks doe dan zie ik het led lampje branden en hoor ik dat de schijf laad. Dit gebeurt om de 8-10seconden telkens.

Maar daar bleef het niet bij.

Af en toe hoor ik een scherp geluid uit de pc kast komen ( vermoed de hardeschijf) en daarna hoor je een tik alsof de pc iets wil voorkomen. Deze tik heb ik wel vaker gehoord bij andere BSOD's op andere pc's.

Een scherp geluid en dan een tik geluid (eenmalig) hoor ik herhaaldelijk om de 15-20seconden.

Toevallig keek ik in de kast en zag dat er op het moederboord een LED (ciijfers) iets aangaf. Dit heb ik maar 1x waargenomen.

Nu kan ik windows niet in want heb weer BSOD, met als error: unmountable_boot_volume

Als ik nu windows repair start dan gaat het suuuuper sloom en is de schijf volop actief(led lampje), safe mode kan ik ook niet in want dan krijg ik weer dezelfde BSOD.

Ik heb het vermoeden dat er iets is met de HDD, dit kan ik zelf niet met volle 100% zeggen.


Ik hoop dat ik jullie voldoende heb geinformeerd,

Groet,

AB
 
Goede kans dat het de harddisk is. Hoewel je het niet 100% kan zeggen. In principe kan ook de IO controller of de BIOS kapot zijn. De grootste kans is echter de harddisk
 
Het is inderdaad de schijf.
Dat scherpe geluid met die tik betekent dat de leeskop tegen de behuizing tikt.
Waarschijnlijk is er iets met de vacuüm compressie in de schijf aan de hand, maar repareren is geen optie.
Nieuwe harddisk kopen is het goedkoopst en het snelst
 
Beide bedankt voor de reactie,

Ik ben het met je eens muchacho.

Gelukkig heb ik garantie :).
Heb net even een SSD (tijdelijk) geinstaleerd en alles werkt vlekkeloos. Geen geluiden (logisch) niks.
Ik zal een RMA aanvragen binnenkort.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan