Problemen met powerlines D-Link DHP 307AV

Status
Niet open voor verdere reacties.

yasin099

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Hallo, Ik ben klant bij tele 2, Ik heb nu een 2 hd decorders van ze, Een heb ik rechtstreeks aangesloten op de modem, en dan andere met een power line, Maar hij krijgt maar geen ip adres toegewezen, Ik heb de powerlines al getest op de computer en daar krijg ik dezelfde probleem. Ik krijg een 169.254.XX.XX Ip adres.
Ik heb dit alleen met de powerlines, Ik heb heel lang gezocht en allerlei dingen uitgevoerd maar helaas. Ipconfig/release en Renew ook geprobeerd ook handmatig ip ingesteld, Dan staat er verbonden maar ik heb alsnog geen internetverbinding. Dus wie weet hoe ik van deze 169.254.XX.XX ip afkom?
Alvast Bedankt:thumb:

wat zie je op de LEDs van beide toestellen als die ingeschakeld zijn?
voor alle duidelijkheid qua netwerk connectie? modem --utp kabel --powerline ---220V electriciteits circuit --- powerline ---utp kabel -- HD decoder

Ja dat klopt, Ik zie op de leds dat ze alle 3 gewoon branden dus zouden ze het moeten doen, Maar hij is constant bezig om een ip te verkrijgen, Hij zit op 169.258.xx.xx

Dat modem is toch wel ook een router?
Dat 169 adres krijg je omdat hij de DHCP niet kan vinden.

Ik denk dat het wel een router is, zorg ervoor dat de powerline dan niet op een voor TV ingestelde poort is aangesloten.

Laatst bewerkt:
Ja, het is ook een router, 4 lan poorten 2 tel aansluitingen, klopt in de cmd kreeg ik geen dhcp toegekend. Ik heb ze speciaal voor de decorder gekocht, voor de decorder móet hij op lan 1 of 2 volgens de provider.

Laatst bewerkt:
1 van die LAN poorten kan zijn ingesteld voor Digitale TV als je dat ook hebt.
Daar kun je dan niet de Powerline op aansluiten voor internet.

Ik heb gedaan wat u zij, Maar internet doet het nu wel voor de pc en laptop via de powerline, Maar nu nog steeds niet op de decorder, Ik heb lan 1 en 2 elke decorder moet op lan 1 of 2 zij de provider 3 en 4 zijn voor internet, Dus ik heb het geprobeerd, Voor internet doet hij het via lan 3 en 4, Maar me decorder doet nog steeds niks op lan 1 en 2 met de powerpluggs via een directe kabel wel dus er is geen probleem daarmee.

De poorten die voor digitale TV zijn ingesteld zit volgens mij geen internet op.
Ik zou de provider vragen of dat signaal ook via powerline adapters kan gaan.
Ik weet dat Telfort ze er wel voor levert.

Ja, Want tele2 zelf levert ook gewoon powerlines af, Maar toch bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan