Problemen met Print server en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nejianderson

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Beste,

Ik heb tevergeefs al enkele malen geprobeerd om mijn printer draaiende te krijgen op Vista.
De printer (een HP Deskjet 5150) zit aangesloten op een USB Printserver van mijn draadloze router (US Robotics MagG Router... -model nummer 5461-). Nu heb ik dit kunnen doen op XP (dualboot) maar lukt dit niet op Vista.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen?
Ik heb de printerdriver van HP gedownload (en geinstalleerd), de stappen gevolgd etc.
Ik kreeg netjes mijn wizard afgerond (dus ook de driver geinstalleerd enzovoort)

Maar vanaf het moet moment dat Vista zegt dat de printer is geinstalleerd en je een testpagina kan afdrukken loopt het mis... Er gebeurt namelijks niets!

Ik heb de locatie van de printer (via mijn router - zoals ik bij xp heb gedaan) gecontroleerd en alles klopt... (http://192.168.2.1:1631/printers/My_Printer)

Als ik dan bij "Printers" in Vista ga kijken en bij Eigenschappen van mijn printer. Dan zie ik dat alles er goed uit lijkt te zijn máár er staat bij "locatie" in algemeen niets ingevuld... Wanneer ik dit doe en vervolgens op OK klik... Dan krijg ik de foutmelding:
"Kan printerinstellingen niet opslaan. De bewerking kan niet worden voltooid. (fout 0x00000057)."

Kan iemand mij helpen?

Hallo, ik heb hetzelfde probleem toevallig ook met een US-robotics printerserver
eea werkt wel vanaf xp computer maar niet met vista, terwijl het geheel zich correct laat installeren.

Ben benieuwd of je misschien al een oplossing voor het probleem hebt gevonden?

Ik vrees ervoor...

Ik heb nog altijd geen oplossing gevonden. (verder is Vista hier ook niet meer geinstalleerd na een domme format van de partitie tijdens de installatie van Ubuntu...)

Ik zou het wel leuk vinden moest iemand hier nog een antwoord op deze vraag kunnen geven!

Je zal het niet geloven ik heb eea nog eens geprobeerd, met de handleiding zoals die op de us-robotics site te lezen valt (url casesensitive) en ik heb de naam van de printer aangepast, ik had er een "-" streepje in staan, voor de zekerheid eruit gehaald en nu werkt het afdrukken v/d test pagina wel.

:D

Een paar jaar later, maar ik heb hetzelfde probleem.

Mijn HP printer LJ 1300 is gekoppeld aan een US Robotics Router met Printerserver.
Dat werkt prima voor mijn XP laptop.

Ik heb een Vista laptop, maar die print dus niet via het netwerk. (wel via USB als ik het van de router loskoppel). Enfin, een afdruk komt dus niet verder dan de afdrukrij.

Over welk streepje gaat het?

Ik zou erg geholpen zijn, want ik heb internet afgezocht... zonder resultaat tot nu toe.

Nic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan