• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met punten en komma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudi1982

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Hoi,

Ten eerste bedankt voor de reacties op mijn eerdere vragen. Ik zit weer met een probleem...

Ik wil mijn excel bestand als csv opslaan zodat ik deze in Stata kan importeren. Hiervoor moeten alle komma's punten worden. Als ik replace doe krijg ik allemaal andere waarden. Bv. een wisselkoers van 3,605337 wil ik 3.605337 maken, als ik dit doe via replace of handmatig krijg ik 3.605.337! Hoe kan ik dit voorkomen? Bedankt.

Groeten,

Rudi

Je zou b.v. het onbewerkte bestand als csv-bestand kunnen opslaan en dan in b.v. kladblok de zoeken en vervangen bewerking kunnen uitvoeren.

Mvg

Piet

Rudi,

Kijk eens naar Extra - opties - internationaal. Daar kun je aanpassingen doen als je het vinkje bij systeem weghaalt. Uiteraard kun je het ook in het configuratiescherm aanpassen, maar dan geldt het voor alles en ieder programma.

Ik heb voor mijn werk al vaak met Stata gewerkt, en ik heb altijd StatTransfer gebruikt. Een klein standalone programmaatje dat kan overzetten - van en naar - veel verschillende programma's. Eviews, verschillende versies van Stata (tot en met 9), Excel, SAS, SPSS, en nog een hoop andere die ik nog nooit gebruikt heb.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan