problemen met relatie leggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Ja opnieuw problemen met een relatie leggen denk ik. In het bijgevoegde bestand tracht ik in frmAll een overzicht te krijgen van het reeds ingevulde per persoon met alle nummerplaten die door een bepaalde persoon gebruikt worden :
1.Hoe kan ik best een supplementaire nrplaat invoeren ?
2.Hoe kan ik dit tevoorschijn krijgen in frmAll ?
3.Waarom krijg ik dezelfde nrplaat twee keer in frmAll?
4.En waarom slechts 2 records van de 3?
5.Hoe kan ik vragen naar gegevns betreffende nummerplaat ?
Stel dat bijvoorbeeld Avans Joe ook de wagen met nrplaat JJJ888 gebruikt. En dat deze ook door Polfliet Myriam gebruikt wordt. Hoe kan ik dit dan best verwezenlijken?
Sorry maar raak hier niet aan uit? Heeft het iets te maken met een verkeerde junctiontabel ? Heeft het te maken met het ontbreken van een autonumber field? Als er iemand duidelijkheid kan verschaffen zou ik dat zeer appreciëren. Alvast bedankt !

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OCUQ84I4DMMD.accdb

Je db is niet te openen.

Hallo Michel,
Wanneer ik zelf probeer krijg ik ze wel open. Ik zie ook niet in hoe ik ze anders moet uploaden. Heb alles reeds gereduceerd tot enkele records. Bij zippen of rarreb is het bestand steeds te groot.

Maar goed mijn probleem is eigenlijk het volgende.
Ik heb een bestuurder van een wagen met een nummerplaat. Maar deze wagen kan ook door iemand anders bestuurd worden. Ik heb eigenlijk voortgeborduurd op en oplossing die vanjou kwam. M.a.w. een many to many relatie. Je had dit erg duidelijk uitgelegd. Maar bij de form vroeg ik me af ;het is toch niet de bedoeling dat je telkens vanuit je basistabel gaat kijken naar je ID in de junctiontabel om een bijkomende nummerplaat of een bijkomende chauffeur in te voeren. Ik was dus op zoek naar een praktische manier om dit uit te voeren in één form. Ondertussen vond ik dat dit wrschnlk zal noeten gebeuren met een subform. Met een combobox; ook dat is me nog niet helemaal duidelijk. Zit nu reeds een paar dagen te wroeten met de volgende vragen:
Ik heb de volgende tabels
a) idnr : autonumber; long integer
naam
voornaam

b) nrplaatID : autonumber
nrplaat : txt
nrpltID : number: long integer

c) junctiontabel
PersID : number : long integer
nrpltID :number: long integer

De relaties worden gelegd tussen a: idbr en c: persID en c: nrpltID en b: nrpltID
Hoe krijg ik in een form gebaseerd met subform op een query de mogelijkheid om alle gegevens vanuit één form in te vullen. Bedankt voor je reactie.

Bij gelijk openen doet-ie het inderdaad wel; ik zal er eens induiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan