problemen met resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxpower

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Ik heb dus op een oude pc winXP gezet. Het draait goed maar er is 1 probleem.
Er zat een oude ati rage pro agp kaart in maar daar kon ik de resolutie niet veranderen. Hij liep alleen op 640x480. Ik dacht dus dat het aan de drivers lag.
De nieuwste drivers geinstalleerd maar mocht niet baten. Nu heb ik er een ander kaart inzitten, XP herkent hem al een matrox mystique g200 agp.
De nieuwste drivers geinstalleerd maar weer hetzelfde probleem. Ik kan de resolutie nog steeds niet veranderen.
Als iemand een oplossing weet zou ik die graag horen.

ja de monitor kan het wel aan. Toen er windows 98 op draaide was de resolutie 800x600

die driver van ati had ik geinstalleer maar hetzelfde probleem. Heb nu die matrox erinhangen maar ja dat is hetzelfde probleem.
Moet ik iets verander in de bios ofzo? Het het gevoel dat het ergens met een instelling te maken heeft.

Welke driver heb je voor die matrox-kaart geinstalleerd?

Je hebt toch wel eerst de driver van de ATI-kaart ge-deinstalleerd en de pc opnieuw opgestart voordat je die Matrox-kaart erin deed en de driver ging installeren?

Ik ging eerst bij software verwijderen de ati display driver verwijderen. toen ga hij deze error aan "oudere of niet ATI-display drivers kunnen niet verwijderd worden"

Dus heb ik de kaart maar bij apparaatbeheer verwijderd. Daarna opnieuw opgestart met de matrox kaart die hij herkende. Daarna de nieuwste drivers geinstalleerd.

Ik heb dus windows 2000 opnieuw geinstalleerd maar ik heb hetzelfde probleem. Is het verstandig om dan een bios update te doen?

Een Bios update zal je resolutie probleem niet oplossen.:(
Daarnaast het verkeerd updaten van het Bios, kan je moederbord kosten.

Maar zal een bios update wel het probleem oplossen dat ik heb met standby? Als ik wil afsluiten staat er nergens de mogenlijkheid om de computer op standby te zetten.

Heb je voor standby, gekeken bij:
Bureaublad>eigenschappen>schermbeveiliging>energiebeheer?

ja daar heb ik de functie van apm ingeschakeld maar ik kan hem nog steeds niet op standby zetten.

Kun je daar ook niet Standby instellen?
Tis een tijd geleden dat ik met Win2000 heb gewerkt.
Heb het zelf nooit gebruikt, wel de slaapstand.

Ik kwam dit nog tegen:
APM in Windows 2000 does not support Standby mode on computers when batteries are not detected (such as on desktop computers). This is a mobile or laptop feature only
Bron:
http://support.microsoft.com/kb/q242495/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan