problemen met router, access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenssss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2013
Hallo iedereen,

Ik heb wat problemen met mijn routers waarvoor ik wat hulp nodig heb.
Een kleine maand geleden had ik bij media markt een access point (Sitecom N300 Gigabit prima ding) gekocht om de zolder ook van hoge kwaliteit internet te voorzien.
De access point is aangesloten via een gewone netwerkkabel in Lan 1 op de hoofdrouter (n600 x5 redelijk dure router) volgens het boekje en internet zou hij zo moeten worden aangesloten.

Nu verwacht je dat ze het beide gewoon doen maar helaas.
Op de laptops, ps3's, telefoons hebben we wel steeds verbinding maar geen internettoegang en dns fouten op beide routers.
Ook is sinds de aansluiting van de access point de routersite van sitecom (192.168.0.1) wel te bereiken maar de inlog en ww klopen niet

ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor

MVG

Jens

Heb je al eens gekeken op http://www.sitecom.com/nl/services/range-extender-installatie/33

Username admin en wachtwoord admin. Of heb je je eigen al gemaakt?
In het laatste geval een totale reset geven. 10 sec de reset knop ingedrukt houden.

Het ip adres : 192.168.0.1 ligt dat in dezelfde range als die van je andere router? Dus ook 192.168.0.x
Als dat bv. 192.168.1.x of totaal anders is dan kan dat ook voor problemen zorgen. Dan moet je dat in je router of je access point aanpassen.
succes ermee

ik ga het proberen maar hoe kan ik de ip's veranderen zonder op mijn routersite te komen

Staat dat niet op de sitecom site?
Ik heb daar niet gelezen.

Voor het geval dat je je ip adres niet weet:
start
dan cmd
Je krijgt dan een zwart scherm met promt.
Daar geef je dan ipconfig gevolgd door enter in.
Bij een van de eerste staat ipv4 en daar achter het ip adres. bv yyy.yyy.yyy.zzz (192.168.1.1)

Schakel de internetverbinding met laptop/computer tijdelijk uit (lan kabel uittrekken of draadloos even uitzetten)
Sluit de N300 direct met lan kabel op je laptop/computer aan.
Die zal de computer/laptop dan wel vinden, althans als er automatisch ip adres verkrijgen aan staat.

Als er contact is dan kun je inloggen met admin en admin
Dan zoek je het ip adres op, handleiding raadplegen en dat verander je dan in een adres in die range, zie boven, yyy.yyy.yyy.xxx waarbij x een waarde krijg die nog niet in gebruik is.
Als geen adres vast ligt in jou netwerk, dan zou x 1 mogen zijn. Maar dat is ook weer afhankelijk van hoe je router verder ingericht is en wat het ip adres en bereik daarvan is.

Vaag?
Kan ik me voorstellen. Er komen dingen aan bod waarvan ik niet weet waar je ze bij jou moet instellen en wat de waarden ervan zijn. Dat moet je zelf uitzoeken.
De regel:
Je mag in ieder geval nooit 2x het zelfde ip adres in je netwerk hebben.
2 families met zelfde telefoonnummer levert ook problemen op.
Laat horen hoe het verder lukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan