Problemen met router icm Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een computer met Windows Vista en een ADSL verbinding. Daarnaast een laptop met ook Windows Vista. Beide met de standaard Windows firewall.

Nu wil ik tussen deze beide apparaten een draadloze verbinding tot stand brengen met behulp van een Belkin router, type F5D7230.
Als de computer rechtstreeks verbinding heeft met de modem is er geen enkel probleem. Sluit ik dan vervolgens de router aan, dan valt de internetverbinding weg en geeft de computer aan dat er een onbekend apparaat is gemonteerd. Ik neem dan aan dat dat de router is.Als ik daarom de bijgeleverde routersoftware wil installeren, geeft het installatieprogramma op een gegeven moment aan dat er meerdere netwerkadapters zijn geinstalleerd, en dat ik een netwerkadapter uit de lijst moet kiezen. Er verschijnen dan echter geen netwerkadapters in de lijst, zodat ik dus de software niet kan installeren.
Volgens de site van Belkin moet deze router compatible zijn met Vista. Ik kan op de site echter geen drivers of iets dergelijks vinden waarmee de router wel zou gaan werken.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

een router heeft geen software nodig.
De router aansluiten via een utp kabel en de gebruikshandleiding lezen.
dan de router instellen

Maar het probleem is juist, dat als ik de router aansluit, dat dan mijn internetverbinding wegvalt, en dus ook mijn draadloze internetverbinding. De computer geeft dan dus aan dat er een onbekend apparaat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan