problemen met router/wireless USB adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evanesco

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
ik heb laatst `n draadloos netwerk van sitecom aangeschaft (wireless network router kit), 1 pc heb ik al op internet met @home via zo`n motorola modem, maar nu wilde ik 2 pc`s op 1 verbinding.
Op die nieuwe pc heb ik, zoals aangegeven, de software voor de wireless cardbus card of de wireless LAN PCI adapter geinstaleerd. In het boekje staat dan dat je moet rebooten en vervolgende de wireless USB adapter zelf aansluiten aan je pc en dat de pc dan automatisch deze nieuwe hardware detecteert en instaleert. Kan iemand me hiermee helpen?
Na een tijdje werd ik het trouwens zat en sloot ik de router aan tussen de pc waar al internet op zat en het modem, maar nu had ik ook geen internet meer op die pc..

Wat gebeurd er dan wanneer je de pc opnieuw hebt opgestart en je de usb adapter aansluit? Zie je een scherm dat er nieuwe hardware is gedetecteerd? Heb je andere usb apparatuur die wel goed werken/zijn geinstalleerd?

nou, eerst detecteerde windows de nieuwe hardware wel gewoon, maar hij kon het stuurprgramma hiervoor neit vinden, ook nadat ik handmatig had gezocht tussen te geinstalleerde bestanden niet.
Nu staat bij wireless USB adapter wel in apparaatbeheer, maar dan als zo`n vraagteken..
Ik heb verder geen andere usb apparaten ingeplugd..

probeer toch nog eens de usb adapter erin te steken en als de wizard van windows opstart de driver aan te wijzen op de cd-rom als gevraagd wordt waar gezocht moet worden. kan namelijk zijn dat de verkeerde drivers nu geinstalleerd zijn, die van de pci card bijvoorbeeld.

ook dat heb ik al meerdere keren geprobeerd.. hij zegt dat hij het stuurprogramma niet kan vinden..

Probeer eens de (juiste) drivers van de site van de fabrikant te downloaden. Die pak je uit als dat nodig is en plaats je in een makkelijk te vinden/onthouden map. Vervolgens ga je naar Apparaatbeheer en klik je op de usb adapter en kies je voor Stuurprogramma bijwerken. Dan verwijs je de wizard naar het zojuist binnegehaalde bestand.

ik zal ff kijken of dat gaat want de pc waar ik de adapter op moet aansluiten is nog niet verbonden met internet of andere pc`s.. dus dat is nog diskette werk

de drivers waren idd verkeerd, nu werkt hij wel.
bedankt in ieder geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan