Problemen met Samsung Kies

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Hi,
Ik ben al jaren een enthousiaste gebruiker van htc en htc-sync en daarvoor met windows-mobile en sync - prachtige, gebuikersvriendelijke toepassingen om met outlook te synchroniseren.
Ik ben al meer dan een dag bezig om kies te installeren voor mijn Samsung Galaxy S3 - zowel geprobeerd met windows vista op desktop als windows 7 op mijn laptop. In beide gevallen een grote ramp. Slechte informatie, blijf in een loop hangen , komt met een pop-up scherm voor een update-versie - ook dat werkt niet en komt dus ook steeds terug. En, bij aankoppelen blijft Kies hangen in loaden. Heb geprobeerd door een nacht door te laten gaan - ook dat hielp niet. Ik ben razend enthousiast over deze S3, maar begin nu toch wel te balen.

Ik heb de vorige, wat oudere berichten gelezen, maar zag daar niets in dat ook al niet heb gedaan.

Weet iemand inmiddels al een oplossing voor dit probleem?
Groet,
Jaap

Welkom,

Ik heb een nieuwe vraag gemaakt voor je, je reageert in iemand anders zijn vraag met je vraag en dat is niet toegestaan. Het is namelijk verwarrend als er 2 vragen door elkaar lopen.

Als Kies blijft hangen op verbinden, klik dan op de knop "Verbindingsfout oplossen". Je moet dan eerst de verbinding van je mobiel met je PC/Laptop verbreken, daarna de verbindingsfout oplossen. Dan ga je weer verbinden.

Bij mij is dat altijd nog gelukt. Let op. Bij een software update van je telefoon, moet je Kies opstarten via de rechtermuisknop op de snelkoppeling van Kies en kiezen voor de optie "Als administrator uitvoeren".

Succes.

Laatst bewerkt:
Ben pas nieuw op dit forum (en al helemaal een maagd wat fora betreft), dus sorry als dit niet de juiste weg of wijze is...
Jaap64 verwoordt exact mijn ervaringen: pas na heel veel rebooten geraak ik verbonden, en nu vindt Kies mijn Outlook niet ("Kan informatie voor Outlook-map niet ophalen").
De upgrade lukte bij mij wél; maar was een oeverloos lang proces van zeker 10 minuten.
Heeft iemand er weet van of er een bepaalde minimumversie van Outlook nodig is (dit is Outlook2003, thuis nog geprobeerd met 2007 en dat werkte wel, maar hier zit ik op een Exchangeserver en thuis uiteraard niet)?
Of zijn er aanvaardbare free alternatieven? Voor mij hoeven de toeters en bellen niet, enkel syncen van agenda en contacten zou eigenlijk perfect zijn...
Grtz,
BL

Ik heb alles geprobeerd en dat gedurende 2 weken. Ik geef het op. Dit gaat me teveel tijd kosten.
Het is gewoon een ...... apparaat - een verkeerde keuze. Als telefoon, camera, etc prima, maar voor zakelijk gebruik op nog niet eens amateur niveau. Kwam er trouwens vanochtend achter dat zelfs een eenvoudige update van de contactenlijst met mijn auto bluetooth ook niet werkt (moet blijkbaar PBAP ondersteunen - ik ga het niet meer uitzoeken).
Oorspronkelijk werkte ik in het buitenland en gebruikte de s3 alleen als telefoon met buitenland simcard en mijn paar jaar oude HTC Desire als zakelijk zoals synchronisatie met outlook, autotelefoon, etc. Nu terug in Nederland wilde ik uiteraard de S3 voor alles gebruiken - is nieuwer, de beste verkochte, etc. Helaas werkte dat niet.

Ik heb de volgende stomme oplossing bedacht: wissel de simcard en geheugencard om met Desire, synchroniseer alles met auto, pc, agenda, contacten, zakelijke bestanden, etc via HTC synchronisatie en zet vervolgens alles weer terug. Fotos e.d. synchroniseer ik van S3 via usb camera optie. Kost extra tijd,is erg onhandig maar het werkt.
Het moge duidelijk zijn dat mijn volgende telefoon geen Samsung zal zijn. Zal waarschijnlijk weer een nieuwe HTC zijn of wellicht weer terug naar Microsoft... Dat heeft jaren prima gewerkt, wellicht dat de nieuwste sw ook weer goed is.

In ieder geval bedankt voor uw hulp en adviezen.

Laatst bewerkt:
Ondertussen ben ik er achter dat oudere Outlookversies niet worden ondersteund - maar ik heb nog niet voldoende getest met een nieuwere om te weten of het daar wél werkt!
Jaap64 geeft me wat dat betreft weinig hoop :confused:

Foto bestanden van Samsung Galaxy naar Mac via blue tooth gaat probleemloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan