problemen met sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hallo allemaal ik heb een probleempje,

ik heb een sempron 3000+ met een moederbord merk: abit-NF7-S2G

er staat nu windows xp mediacenter op maar ik wil hem formateren en opnieuw windows xp erop zetten.

maar nu heeft hij problemen met de (volgens mij raid )

als ik de windows xp cdrom erin doe en de computer opnieuw opstart gaat die hardware confugratie doen en dan zegt hij dat er geen vaste schijven tevinden zijn,terwijl als ik de cdrom eruit haal dat die wel gewoon de win xp mce opstart.

ik heb dit al eens eerder gehad de eerste keer ,toen moest ik iets met een floppy en een driver doen volgens mij maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

of welke driver ik nodig heb om hem aan de praat tekrijgen,

ik heb ondertussen format c gedaan

alvast bedankt groetjes mike:thumb:

Sata driver downloaden bij de site van de mobofabrikant en die op diskette zetten. Vervolgens tijdens de setup van Windows op F6 drukken. Je krijgt nu de mogelijkheid om de Sata drivers van diskette te laden, daarna zal de installatie van Windows verder gaan.

hoi hoi ben hem aan het downloaden(trage verbinding ff) maar is 3mb maar diskette is 1,44mb...

hoe los ik dat op :D

alvast bedankt groetjes mike

hoi hoi ja ik had het mapje disk gepakt.

geopent en die bestanden op diskette gezet.

winows cd erin opstarten f6 gedrukt. driver geselecteerd. gaat die inladen en dan uiteindelijk zegt die als nog dat er geen vaste schijven in zitten:o

heeft niemand een idee meer?:(

groetjes mike

Had je het zo al geprobeerd ?

BIOS > Integrated Peripherals > Enter > OnChip IDE Device > Enter > IDE DMA transfer access > Enter > Alles op Enabled en Auto > Save (F10) > Y > Enter

Mocht het zo niet lukken, terug naar Bios > Load default settings > Y

'Consider yourself warned !'

hoi hoi heb allebij geprobeert zonder resultaat, ik snapte er niks van.

nu heb ik er ff een andere sata schijf aan gehangen en werkt die wel :confused: zou het gewoon de pech wezen dat die net kapot is gegaan?

alvast bedankt groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan