Problemen met secties in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Ik maak al enige jaren een nieuwsbrief van ongeveer 25 pagina's in Word 2003.
Problemen met de paginanummering heb ik zelden. Nu dus wel!

Even in het kort. Op de eerste 2 pagina's voeg ik op de derde pagina een bestand bij dan voeg ik een vierde pagina bij enz. Tot ik alle 25 pagina's achter elkaar heb geplaatst. Voor alle duidelijkheid. Ik haal dus elke keer een bestand op en plaats het achter de eerste.

Nu het invoegen van de nummering. Dat blijft bij de eerste 2 pagina's steken. Nu heb ik ontdekt dat de sectienummering niet met de paginering oploopt. Dat wil zeggen dat pagina 2 bv. sectie 1 is en pagina 3 heeft sectie 4. De vraag is derhalve hoe kan ik dat sectienummer wijzigen in 2. Loopt de paginering dan wel door?
Het zou mij handig lijken om het hele document zonder sectie te voorzien. Hoe verwijder ik dan al die secties? Deleten werkt niet!!!

Kunt u mij op deze brandende vraag antwoorden?

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Sectie-einden vervangen door handmatige pagina-einden

Hoi,

menu: Bewerken > Vervangen
Zoeken naar 'Sectie-einde'
Vervangen door 'Handmatig pagina-einde' (zie afbeelding)

Dat je niet vervangt door alineamarkeringen maar door een handmatige pagina-einden zal voor zich spreken .....

Bijlagen

• Vervang sectieeinden.JPG
    Vervang sectieeinden.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 80
Dank voor de suggestie, maar het biedt in mijn geval geen oplossing.

Misschien nog even wat concreter.

Als ik de kop en voettekst open dan zie ik b.v. tussen 2 opeenvolgende pagina's op pagina 1 "voettekst (sectie 4)"
Op de daaropvolgende pagina zie ik dan Koptekst eerste pagina (sectie 8).

Het lijkt er derhalve op dat de secties doorelkaar zijn geplaatst.

Ik hoop dat ik het nu ietwat duidelijker heb geformuleerd.

met vriendelijke groet,

Jac Art

Ja, als je het zo wenst te interpreteren ........
Maar goed, nog één reactie en dan beëindig ik mijn reacties.

Je moet ook alle kop- en voetteksten, paginanummeringen etc verwijderen.

Het lijkt er - zoals je aangeeft - inderdaad op dat het een zooitje is.
En geloof me, kaboutertjes bestaan niet!

handmatig vervangen

jac,

als vervangen niet werkt, moet je ze manueel verwijderen. de opmaak van een tijdschrift (en ik heb er al tientallen gemaakt) doe je pas op het einde. ik voeg ook nooit een bestand in, maar open het en kopieer het. anders neem je alle smurrie van het bestand mee.

als je verschillende kop- voetteksten wil, moet je dit bij de sectie-eindes aangeven.

steven

Dag Jac,

Ik heb jaren geleden een programma gemaakt om een tijdschrift geheel automatisch op te maken. Een onderdeel daarvan is het automatisch invoegen van de kopij. In de bijlage vind je dat gedeelte van het programma.

Het werkt alsvolgt:

Je maakt een map Kopij en je doet daar alle kopij in. Deze kopij nummer je om de volgorde vast te stellen: 01 Kopij 1.doc, 02 Kopij 2.doc… enzovoort.

Je opent KopijToevoegen en drukt op de knop Starten. De rest gaat vanzelf. Het programma accepteert ook afbeeldingen en tabellen. De tabellen moet je later wel handmatig opmaken.

Wat je nog wel in het programma moet doen is het pad van de kopij en het pad van het tijdschriftsjabloon noteren.

Het voordeel van dit alles is dat je geen (ongewenste) opmaak van de kopij overneemt.

Succes.

Axel.

Bijlagen

Dank voor de suggesties!

Ik richt me nu even tot Axel, als dat mag.

Ik heb het door u toegezonden bestandje geopend, maar zie enkel een nieuw document in Word met als titel "Kopij toevoegen" Derhalve vind ik geen knop "start". Verder wordt in het geopende bestand melding gemaakt dat de macro's niet kunnen worden geopend.
Toch lijkt het mij wel wat om dit progje te gebruiken. Want het blijft eigenlijk steeds wel zeuren in Word.
Ik maak nu voor het zesde jaar een tijdschrift, maar deze problemen heb ik echter nog niet eerder gehad. Misschien is het mogelijk om op een andere, wat meer directe, manier te communiceren, zodat enige ad hoc info kan worden verkregen.

met een vriendelijke groet,

Jac

Dag Jac,

Ga naar Extra-Macro-Beveiliging… en zet je beveiliging op half. Dan kun je voortaan de macro's inschakelen.

Gegroet,

Axel.

Dag Axel,

Hartelijk dank! Ik ben weer wat verder!

Maar waar vind ik de knop start en hoe moet ik die documenten ophalen?

Dat kan dan niet in "bestanden openen"!!

Dank voor uw geduld!

Is het misschien handig om via email of anderzijds te communiceren?

mvg

Jac

Heeft dat te maken met het werken met macro's?

Ik heb daar nooit of nauwelijks mee te maken gehad!

Dag Jac,

Zodra je het document opent komt er een bericht over macro's. Klik op ja en de userform komt op het scherm en klik dan op start.

Heb je al wel de beveiligng aangepast?

Gegroet,

Axel.

Mailen kan ook: axel@axelhagg.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan