• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met simple afrondingen excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hellokes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2015
Berichten
1
beste,

Ik weet niet waarom dit zo moeilijk gaat in excel, maar ik heb het gevoel dat excel de dingen belachelijk moelijk gemaakt worden

ik gebruik office 2013

ik heb een simplele formule dat ik wil afronden =) =(C5-C6)/C7 ik zou denken dat ik dit zo moet doen =afronden(C5-C6)/C7;2)?
Alleen komt mijn laatste haakje in het rood staan, en krijg ik een onnozel kadertje waarin staat dat ik te weinig argumenten heb ingevoerd?


Ook bij deze hetzelfde probleem =) =G10/G11*100 &"%" kan ik niet afronden

waarom is dit programma zo overbodig moeilijk? alleen al de moeite dat ik heb moeten doen voor een simple % teken te plaatsen

Alvast bedankt
 
Haal dat middelste haakje weg:
=Afronden(C5-C6)/C7;2)

Of zet er aan het begin een haakje bij:
=Afronden((C5-C6)/C7;2)
 
Laatst bewerkt:
waarom is dit programma zo overbodig moeilijk?

Dat houdt je scherp. Niet zeuren.
Je formule moet zo:
Code:
=AFRONDEN((C5-C6)/C7;2)

@Edmoor: er moet juist een haakje bij.
 
Laatst bewerkt:
Je was me net voor ;)
 
En het 2de item genereert een tekst en die kan je niet zo makkelijk afronden:

zo wel :=AFRONDEN(G10/G11*100;2) &"%"
 
@Hellokes, heeft MS het zo moeilijk gemaakt óf moet jij gewoon ff de tijd nemen om de syntaxis van het programma te volgen? Dat onnozele kadertje geeft toch netjes aan wat er mis gaat? Gebruik eventueel de F1 toets voor uitgebreide Excel help...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan