problemen met sitecom wireless 300 N

Status
Niet open voor verdere reacties.

devrieshg

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Tot nu toe heb ik draadloos internet toegang via WLAN 11 g USB 2.0 adapter en router`WL342 Sitecom WLR 300 N x3 Em. Dit werkte prima.
De WLAN USB adapter is afgebroken. Heb een nieuwe USB adapter aangeschaft t.w.:
Sitecom Wireless 300 N 45B 2 x USB adapter.
Deze`heb ik geinstaleerd cfm de handleiding+ Rechtsonder in de balk is een icoon met de melding: Sitecom Wireless LAN card disconnected.Wanneer ik deze icoon anklik geeft het een overzicht weer van de WLAN card.
Probeer de kaart te activeren maar lukt mij niet

PC: Targa; best systeem: Vista Home premium;
provider: Ziggo.
De USB adapter zit in één van de USB kanalen aan de voorkant van de PC.

Wie kan mij hierbij helpen=

Bij voorbaat dank
Henk de Vries

Deïnstalleer eerst de software die hoort bij de oude USB dongel (zal wel via Configuratiescherm -> Software zijn).

Probeer daarna de Sitecom driver te deïnstalleren (zal wel via Configuratiescherm -> Software zijn).
Herstart de pc, sluit de USB dongel nog niet aan, installeer de driver software en pas als er om gevraagd wordt, sluit 'm (als test) aan op een USB poort aan de achterkant van je pc.
Werkt dit, dan dezelfde procedure volgen, maar dan het apparaat aansluiten op de USB poort aan de voorkant.

Uitleg waarom eerst aan de achterkant: Je zegt dat de originele is afgebroken. Zat die toen (nog) in die USB aansluiting aan de voorkant, dan zou die USB poort beschadigd kunnen zijn. Bovendien is het een goed idee om altijd meerdere USB poorten te proberen als het niet in 1x werkt.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,
Bedankt voor je reactie.
Zelf heb ik ook al gekeken in configuratiescherm/programma's, maar`weet niet zeker of ik de software van de goede USB verwijder.
Ik zie onder de programma's staan: "Atheros AR 5007-Wireless Lan USB".
Moet ik deze verwijderen en daarnaast ook de software van de sitecom USB?
Verder de akties volgen zoals door jouw aangegeven.

vr gr Henk

Ik zou gewoon allebei de software verwijderen, en dan de stappen nemen zoals aangegeven.

Tijs.

Tijs,

Inmiddels heb ik de acties uitgevoerd zoals aangegeven en ik kan weer op internet.
Bedankt :thumb:

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan