Problemen met snelheid van draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samme

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Hallo,
Sinds gister heb ik een nieuwe draadloze ontvanger gekocht omdat de vorige kapot was gegaan
Het is een Belkin F5D8053ED (radiotype n)
Het probleem is dat ik maar 29Mbps, 30Mbps of 60Mbps kan krijgen ipv van de 300Mbps die op de doos staat.
Zie screen:
http://img28.imageshack.us/f/helpmij.jpg

Mijn moeder heeft een laptop die ontvangt wél 300Mbps (Ook radiotype n).
Mijn verbinding valt ook zeer vaak wel voor enkele seconden.

We hebben een Sitecom router
Heeft iemand enig idee hoe ik wel 300Mbps kan krijgen en geen signaal verlies?

Mvg,
Samme

Laatst bewerkt:
Welke draadloze netwerkadapter (merk + type) gebruik jij dan? Voor hetzelfde geld is dat geen 802.11N adapter. Dat vermeld je niet in je posting.
Bovendien is niet duidelijk of jij met de Belkin verbindt of met de Sitecom. Welke rol speelt de Sitecom router in je verhaal?

Daarnaast is natuurlijk ook nog van belang hoe ver jouw pc/laptop staat van de draadloze router waar je mee verbindt. Staan er muren en verdiepingen tussen etc. Enige 'eerlijke' test is als je je pc/laptop vlak naast de Belkin zet en dan kijkt hoe het met de verbindingssnelheid staat. Natuurlijk ga ik er dan vanuit dat je verbindt met de Belkin dus niet de Sitecom (als die ook draadloos aanbiedt).

Tijs.

Bedankt voor de reactie
De ontvanger is van belking (802.11N)
Ik zit maar 10meter bij de router vandaan met geen muren ertussen.
De laptop van mijn moeder staat ongeveer op de zelfde afstand dus daar zal het niet aan liggen
De router is van Sitecom en het signaal ontvangst is Zeer goed of uitstekend

Het is een Belkin F5D8053ED
802.11N
Stond al in de eerste post ;)

Sorry, ik had 'ontvanger' als 'router' gelezen, dus niet als jouw draadloze netwerkkaart.

Ik denk dat je nu tegen compatibiliteitsproblemen aanloopt tussen verschillende fabrikanten. Je kunt geluk hebben (zoals je moeder) of pech (zoals in jouw geval).

Evt. kijk je of nieuwere drivers beschikbaar zijn voor jouw draadloze netwerkkaart of een firmware upgrade van de Sitecom router. Dat zijn zo'n beetje alle opties die je hebt...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan