Problemen met Sony

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono11

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Goedenavond.
Ik heb een probleem en ik heb meerdere dingen geprobeerd om het op te lossen maar het lukt als maar niet. Het probleem is dat ik een Sony walkman mp3 speler heb en de software die je daar bij krijgt connect, die maakt van me mp3 bestanden Oma bestanden(Open MG audio). Toen ik dat door had heb ik gelijk Connect van de pc afgeflikkerd en verder gewerkt met Sonicstage(http://www.connect-europe.com/)
Het overzetten naar mijn mp3 speler gaat goed. Maar nu zit ik met een hele berg Oma bestanden, die ik niet kan delen met vrienden. Dus ik heb hier al rondgevraagd of er een converter voor was. Die was er, alleen was dat een minder programma, het converteerde maar de helft van de selectie en kon grote hoeveelheden tegelijk niet aan. Na rond speuren op internet kwam ik er achter dat sony zelf een converter heeft van oma naar wave. Die ik dan later weer om kon zetten in mp3. Krijg ik bij het opstarten van de tool een fout melding. Dat ik een Sonicstage hoger dan 2.1 moet instaleren. Maar mijn versie was 4.0. Dus ik Sonicstage der af gegooit en opnieuwe proberen te instaleren. Gedaan maar bij het opstarten word automatisch Sonicstage database converter opgestard. Ik weet niet wat het doet maar het loopt telkens vast. wat doe ik in hemelsnaam fout?

Ik wil dus graag al die oma bestanden in mp3 krijgen en dat me sonicstage het weer doet want nu kan ik geen muziek meer naar me mp3 zetten. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand een oplossing weet. Betere idee om het om te zetten altijd welkom.
Mvg
David

Laatst bewerkt:
Haal alle SonicStage installaties er af met Windows Installer Cleanup Utility door de regels over SonicStage te Removen. Daarna versie 4 installeren, waarschijnlijk moet je tijdens de installatie een vinkje weghalen bij dat converteren.
Die OMA-bestanden zet ik op een MP3-CD. Tools, Options, Creating a CD, Type of CD.
Daarna die MP3's weer naar de harde schijf kopieeren.

NB: SonicStage maakt van gekochte nummers ook OMA-bestanden. Als je een CD ript kun je het MP3-formaat opgeven. Tools, Options, CD importing, Select format. Plaats van de SonicStage bestanden (Default): C:\Documents and Settings\All users\SonicStage\Contents<gekochte nummers> (en) Packages<geripte nummers>.

Laatst bewerkt:
denk wel dat dat moet lukken maar alle oma bestanden naar cd.
Dat zijn nogal wat nmmrs:shocked:

Je kunt ze ook op een paar DVD's zetten misschien?
En anders toch maar dat conversieprog van oma naar wav, als dat gaat lukken.

Als ik sonicstage opnieuw installer krijg ik bij het opneiuwe opstarten het volgende scherm
sonicstagejb6.jpg

Dit gebeurd er overigens ook als ik sonicstage handmatig opstart. "Database moet worden geupdate sonicstage zal opnieuw opgestart worden" en dan krijg je weer dit scherm en loopt weer vast
mvg

ik heb wat antwoorden gevonden maar ik moet nu de windows xp cd in me cd speler neit maar die kan ik niet vinden. want ik heb het bestand handler.reg nodig. Iemand een plek waar ik die kan vidnen?

heb inmiddels probleem van sonicstage zelf opgelost ik ga nu de oma's naar dvd kopieren. Wave converter zegt nog steeds dat ik versie 2.1 of hoger van sonicstage moet instaleren maar dat heb ik dus opgegeven.
Ik laat weten of het is gelukt

heb geprobeerd om een aantal oma bestanden naar mp3 cd te branden maar dat gaat niet. "Cannot transfer the track or tracks.
The current device/media does not support the file format."
Ik ga sony mailen waarom ik die wave converter niet kan gebruiken.
David

edit: ik ga ook oma op dvd branden en dan inporteren als mp3, kijken of dat lukt.

Laatst bewerkt:
reactie contact met Sony

heb geprobeerd om een aantal oma bestanden naar mp3 cd te branden maar dat gaat niet. "Cannot transfer the track or tracks.
The current device/media does not support the file format."
Ik ga sony mailen waarom ik die wave converter niet kan gebruiken.
David

edit: ik ga ook oma op dvd branden en dan inporteren als mp3, kijken of dat lukt.

Laat me weten hoe het met Sony afgelopen is. Ik zit met hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan