problemen met subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
ik heb een databaseje gemaakt voor het bewaking van interne controle. Nu wil ik bevindingen vastleggen op een subformulier, maar dat gaat niet.

Het is de bedoeling dat op het subformulier bij elk record opnieuw bevindingen ingegeven kunnen worden.

Kan iemand mij helpen?

Groeten
Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
subformulier

Probeer eens de ID van uw Tbl_bevindingen mee te geven in het subformulier zodat het hoofdformulier met subformulier gekoppeld is. De gerelateerde record van Tbl-bevindingen is niet meegegeven

Probeer eens de ID van uw Tbl_bevindingen mee te geven in het subformulier zodat het hoofdformulier met subformulier gekoppeld is. De gerelateerde record van Tbl-bevindingen is niet meegegeven

Dag Jean

Wat moet ik doen om dit te bereiken?

Bvd
Gr
Peter

subformulier

Ik heb wat testjesmet uw databank gedaan. De meest efficiente weg lijkt mij om een tussentabel tussen de Tbl_controle en Tbl_bevindingen te maken.vb Tbl_bevindingenT
In deze tabel plaats je twee velden ContoleID en BevindingenID. Relaties correct leggen. Dan kan je manueel of met de wizzard formulieren het correcte aanmaken.

Succes

Het lut me helaas niet. Ik krijg in het sub formulier alleen de velden met de id, maar kan nu geen bevindingen invoeren.

Wat kan ik nudoen?

Groeten
Peter

Bijlagen

Tussentabel nodig

Het was mij niet helemaal duidelijk waar die tussentabel voor nodig is. Daarom heb ik je voorbeeld omgebouwd naar een gewone moeder-kind-relatie. Kijk maar eens in het control-formulier hoe het zou kunnen.

Bijlagen

Het eerdergenoemde probleem is opgelost. Een nieuw probleem dient zich aan. Van alle bedragen in het subformulier wil ik het totaal weergeven in het hoofdformulier. Het optellen bij het subformulier lukt. Nu dit totaal nog op het hoofdformulier zit. Ik gebruik de volgende expressie:

=Forms!Bevindinginformatie!Tekst15

Tekst 15 is hierbij het vakje dat het totaalbedrag berekent in het subformulier.

Dit werkt naar behoren. Als ik op het hoofdformulier kijk zie ik het volgende:

#Naam?

Weet iemand toevallig wat ik fout doe? Misschien vergeet ik een paar haken?

Bvd

Groeten
Peter

Form tussenvoegen

Probeer eens met:
Code:
=Forms!Bevindinginformatie.Form!Tekst15

Me

In plaats van forms moet je volgens mij Me gebruiken. Ik neem tenminste aan dat Bevindinginformatie de naam van het subformulier is.
Het zou dan worden:
Code:
=Me!Bevindinginformatie.Form!Tekst15

Forms verwijst naar alle formulieren, je zou daarachter eerst de naam van het hoofdformulier aan moeten roepen en daarna het subformulier. Omdat het tekstveld en het subformulier op hetzelfde hoofdformulier staan, kun je Me gebruiken.

Helaas nog steeds hetzelfde euvel. Moeten er nergens haken tussen??

Groeten
Peter

Database

Misschien kun (een gedeelte van) je database uploaden?

Vanwege de grootte van de db moest ik even een nieuwe maken, maar het probleem blijft, dus hierbij de nieuwe.

Groeten
Peter

Bijlagen

Het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

=Bevindinginformatie.Form!Tekst15

Vraag me niet hoe of wat, maar het werkt.

Groeten
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan