Problemen met thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb op mijn PC (Windows 7 ultimate) een thuisgroep aangemaakt en wil de bestanden delen die daar staan met mijn 2 laptops (win 7 basic en win XP)

De laptop met XP kan de computer zien en ook gewoon in de gedeelde mappen komen; ik krijg dan wel eerst een loginscherm waar ik mijn username en password van de PC zelf moet ingeven.

De tweede laptop met Win 7 basic, kan op geen enkele manier in de mappen komen. Hij geeft steeds aan dat het netwerkpad niet gevonden wordt.
ik zie de PC gewoon bij netwerk staan en kan ook gewoon pingen op zowel IP adres als hostname.
Verder staat bij mijn netwerkoverzicht ook dat de PC een thuisgroep heeft gemaakt en dat ik mij daarop kan aanmelden. Alleen zodra ik dat probeer, geeft hij aan dat ik geen verbinding kan maken.
Firewall van beide heb ik al helemaal openstaan.

Als ik de probleemoplosser laat lopen zegt hij op de laptop dat de laptop goed staat ingesteld maar dat de hoofd PC niet reageert.
Draai ik vervolgens op de hoofd PC de probleemoplosser dan geeft hij aan dat de hoofd PC goed staat ingesteld en dat ik de probleemoplosser op de laptop moet starten. :confused:

Heeft iemans dit al eens meegemaakt en een oplossing?

Alvast bedankt :)

Nog even een aanvulling:
Het probleem lijkt alleen te spelen als ik bekabeld op het netwerk ga. Als ik via WiFi ga, kan ik, na opgeven van gebruikersnaam en wachtwoord voor de share, wél bij de pc.
 
Laatst bewerkt:
Start Netwerkcentrum (zodra bedraad aangesloten, want daar heb je het probleem).
Klik op Wijzigen (of Aanpassen) rechts van het grafische netwerk/Internet overzicht. Kies dus of het een Openbaar netwerk, een Bedrijfsnetwerk of een Thuisnetwerk is). Natuurlijk kies jij voor Thuisnetwerk, niet voor Openbaar en ook niet voor Bedrijfsnetwerk.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je snelle reaktie :)
Ik heb even gekeken, maar ook bedraad staat ingesteld als thuisnetwerk.
Maar door jouw reaktie ben ik wel even verder gaan zoeken en kwam erachter dat bij mijn bedrade netwerk, de 'client voor Microsoft netwerken' uitgevinkt was.
De thuisgroep kom ik nog steeds niet in, maar ik kan nu in ieder geval wel al de pc benaderen vanaf de laptop en via de username/password, ook de betreffende mappen benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan