Problemen met twee opslagmassas (Hardeschijven)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naguna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Berichten
2
Ik kwam toevallig net deze forum tegen en heb ik me gelijk even geregistreerd, dus als eerst een hele goeie avond.

Natuurlijk heb ik net zoals andere mensen die hier posten een paar kleine probleempjes en die zijn als volgt:

Een tijdje terug heb ik een externe hardeschijf gekocht (500 GB) die werkte eigenlijk altijd gewoon perfect tot een tijdje terug toen ik hem ging formateren sindsdien kan ik eigenlijk niks er niks meer mee doen. Als ik naar "Disk Management" ga (ik heb trouwens een engelse versie van Windows 7) dan zie ik mijn hardeschijf als "unallocated", maar daar voor moet ik hem eerst initialiseren en zodra ik dat probeer te doen krijg ik een error van "the request could not be performed because of an I/Q Device error" dus dan is mijn vraag als volgt. Kan ik hem nog maken of ie is ie gewoon defect?

en mijn volgende probleem is als volgt:

Voor mijn werk heb ik een Firewire hardeschijf meegekregen met een aantal uur beeldmaterial. Op mijn werk deed ie het perfect op de Apple, maar aangezien ik hem thuis ook nodig heb, ben ik een firewire kaartje wezen halen, er in gepropt en vervolgens aangesloten maar dan krijg ik het probleem dat ik mijn "data" moet formateren om toegang te krijgen tot de opslagmassa en dat betekend als ik formateer dat ik alles kwijt ben. Is er een oplossing om toegang te krijgen tot de opslagmassa zonder te formateren?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt en ik wens jullie een fijn weekend.
 
Je kunt geen HD van apple aan een andere PC hangen.
daarom zegt de Pc,dat de schijf geformateerd moet worden.
Niets mee doen,.
maandag weer op de zaak kijken.
 
Je kunt geen HD van apple aan een andere PC hangen.
daarom zegt de Pc,dat de schijf geformateerd moet worden.
Niets mee doen,.
maandag weer op de zaak kijken.

Een externe HD werkt prima op mac en windows, je kan dus van beide pc's bestanden opslaan op een externe HD, maar mac bestanden laten zich alleen niet lezen door windows en andersom. Dit is echter niet nadelig voor de goede werking van de ext. HD mits je het in Fat32 doet.
Probeer eens of je via deze compter erin komt door rechts op te de schijf te klikken en kiezen voor ''verkennen''
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor jullie reacties.

Ik heb het allemaal geprobeerd, maar nog steeds kan ik mijn eigen externe hardeschijf niet toegankelijk maken zonder de "I/Q Device Error" te krijgen.
En de hardeschijf van mijn werk heb ik ook al van alles geprobeerd (waar onder het verkennen) maar blijft steeds aan mij vragen of ik hem wil formatteren zodat ik dan pas toegang krijg tot de hardeschijf, terwijl de hardeschijf op de computer van mijn werk het wel goed doet.

Misschien nog andere suggesties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan