Problemen met uitgaand verkeer ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipi666

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Hallo ik heb pas geleden een draadloze router op mijn pc gezet ivm met aansluiten van een tweede pc (laptop).

merk van de router is Belkin (beveiligd netwerk WPA)
windows xp pro (op pc en laptop)
norton internet security 2006 (op de pc en de laptop)
Provider is chello (classic)
Windows firewall staat uit en Norton firewall staat aan. (beide pc's)

Mijn probleem is het volgende , ik speel veel spellen online waar jezelf ook een server kan starten zodat andere mensen kunnen meespelen , alleen ik zie de server niet meer in de lijst van internet servers staan.
Iets blokkeerd deze.

iemand enig idee wat dat kan zijn ? en hoe ik dit kan oplossen ?

mvg pipi

Laatst bewerkt:
pipi666 zei:
Hallo ik heb pas geleden een draadloze router op mijn pc gezet ivm met aansluiten van een tweede pc (laptop).

merk van de router is Belkin (beveiligd netwerk WPA)
windows xp pro (op pc en laptop)
norton internet security 2006 (op de pc en de laptop)
Provider is chello (classic)
Windows firewall staat uit en Norton firewall staat aan. (beide pc's)

Mijn probleem is het volgende , ik speel veel spellen online waar jezelf ook een server kan starten zodat andere mensen kunnen meespelen , alleen ik zie de server niet meer in de lijst van internet servers staan.
Iets blokkeerd deze.

iemand enig idee wat dat kan zijn ? en hoe ik dit kan oplossen ?

mvg pipi
poorten openen

GB lolzors zei:
poorten openen

euhhh , welke en waar doe ik dat ?

kan het zijn dat de router ook een ingebouwde firewall heeft , als ik die uitzet kan het dan gevaar ?

@Gb lolsors
Het is hartstikke leuk dat je antwoordt, maar je antwoorden zijn een beetje te kort en krachtig. Nu moet je de mensen ook even verder helpen.

Erik

Nog even een aanvulling , ik heb mijn wireless netwerk beveiligd met de volgende methode...

WPA-PSK (no server)

zo staat het letterlijk , dus mischien ligt het probleem daar ivm (no server) ??

Het kan zijn dat Norton een blokkade vormt,dit kun je testen door het even uit te zetten.
Verder is meer informatie welkom als het gaat om het spel,de server enz

upsidaisy zei:
Het kan zijn dat Norton een blokkade vormt,dit kun je testen door het even uit te zetten.
Verder is meer informatie welkom als het gaat om het spel,de server enz

werkt niet , het gaat om het spel halflife2 , counterstrike source etc.. gewoon FPS online.
start internet server , maar geen server te vinden tussen de internet server lijst , alleen op LAN zie ik mijn server staan.

Zet eens even kort je WPA beveilging uit en kijk wat er dan gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan