Problemen met uitgaande mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jfris

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Hallo forumbezoekers.

Ik heb sinds kort een ADSL router. Deze router heeft maar 2 FTP poortjes dus heb ik er nog een andere router (merk trust) achter gehangen. Ik heb de Trust router een IP adres gegeven in dezelfde reeks als de scope van DHCP van de ADSL router. Ik heb alle faciliteiten zoals DHCP, Firewall enz. van de Trust router uitgeschakeld. Volgens mij zou de Trust router dan alleen als switch moeten dienen en niet als router.
Mijn netwerk functioneert ook normaal. Ik heb overal waar nodig internet verbinding.

Nu komt het probleem. Ik kan op de PC's die achter de Trust router hangen wel mail ontvangen maar niet versturen. Ook andere zaken zoals het invullen van een formulier op internet kan ik niet versturen.

Als ik een PC rechtstreeks op de ADSL router aansluit heb ik dit probleem niet. Maar dan kan ik er dus maar 2 kwijt (ik heb er 5).

Wie weet wat hier aan de hand is?

O ja... Ik zie wel bij de netwerk eigenschappen van de netwerkkaart van een van de PC's een slotje bij het pictogram van de netwerk kaart. Weet iemand wat dat betekend?

Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf al opgelost. Het probleem was dat ik ben overgestapt naar een andere ISP. In mijn mailconfiguratie had ik 2 email adressen geconfigureerd ieder met hun eigen instellingen voor SMTP en POP. Het blijkt dat de ene ISP de SMTP weigert van de andere ISP. Door nu de SMTP server van de nieuwe provider te gebruiken is het probleem opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan