Problemen met ultrabook en gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milad100

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2012
Hallo mensen,

Ik heb sinds een maand een acer ultrabook en ik op advies van een paar mensen gehaald en ik probeerde erop te gamen.
Ik had wat informatie gezocht en zag dat ik met deze specs spellen als Drift op medium-high zou kunnen moeten afspelen en diablo enz.

Maar ik speeld eeen spel genaamd Gunz (een best oud spel) en een spel genaamd League of legends en DotA 2.

Het probleem is dat ik bij deze spellen veel lager presteer dat ik zou moeten. Mijn framerate is heel erg laag en bij DotA 2 zeiden mensen dat ik het op medium vloeiend zou moeten afspelen, maar ik kan het niet eens op low afspelen. Zelfde geld voor Gunz, gemiddelde fps wat goed daar is is ronde de 500 600, ik haal ongeveer de 200.
Mijn specs zijn

Acer ultrabook
Intel core i3 1.4 ghz 2 processor
4GB ram
500 GB HDD + 20 GB SSD
Nvidia Geforce GT640M 1GB. (ook een geingereerde intel graphic card maar die word niet bij games gebruikt)
Het is wel een gemiddelde laptop om meeste (hogere) spellen op medium tek unnen afspelen. Maar ik kan DotA 2 niet eens op low afspelen.
Iets anders raar is ook dat mijn oudere laptop van acer met een pentium processor en een nvidia nforce 6500 256 mb graphic card ik op dat Gunz spel 1000 fps haal, terwijl deze laptop veel slechter is dan mijne.
Ik zou echt graag willen weten waarom ik niet zoals ik hoor presteer met mijn laptop, Het lijkt net alsof bij elke spel de framerate op hetzelfde lage niveau blijft als op hoog medium en laag, op dota heb ik op hoog medium en laag 30 fps. dat vind ik ook raar

mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Even voor de duidelijkheid bedoel je met 500/600 fps eigenlijk 50/60fps? want 500/600fps is wel HEEL erg veel, ik weet niet of er wel een scherm is die dat kan bijhouden.

Ja ik weet niet gunz is een oude shooter daar is 500 600 normaal, en erboven best hoog,

dus wss kan je het met 50 60 vergelijken ja, maar het punt is dat bij veel spellen die ik speel fps heel laag is en ik dus lagg, terwijl ik het hoor te kunnen a ftespelen. bij gunz heb ik altijd 200 fps, bij dota altijd 20 30 wat heel laag is, en dit allemaal hetzelfde op hoog miedium of laag

@ milad100,

Enig geduld mag je hebben is een vrijwilligers site daarom pas bump na minimaal24 uur

start je de game wel op met de dedicated videokaart?
het kan soms zijn dat een laptop/ultrabook 2 videokaartjes heeft 1 onboard en 1 losse

en als jij dan niet de losse videokaart kiest om het programma mee te starten dan zal het altijd een stuk trager zijn
kijk eens in je nvidia control pannel
(from the notification area on the taskbar or by right-clicking the desktop) go Manage 3D Settings, find your game on the program to customise list (or add it manually) below that will be an option to choose the default GPU you want to run the game- you'll want to select the Nvidia GPU of course, you may want to also do this for any other graphics intensive progs on the list. Click Apply, close the panel and you should be all good to go ;-)
als je engels kan probeer dit dan ff

start je de game wel op met de dedicated videokaart?
het kan soms zijn dat een laptop/ultrabook 2 videokaartjes heeft 1 onboard en 1 losse

en als jij dan niet de losse videokaart kiest om het programma mee te starten dan zal het altijd een stuk trager zijn
kijk eens in je nvidia control pannel

als je engels kan probeer dit dan ff
Ja want bij de nvidia configuratiesysteem kan je ook je voorkeur kiezen. de intel onboard of the nvidia processor en ik kies dan de nvidia processor en als er dan ee ngame start is er rechtonder een icoon waarop je kan klikken en je dan de nvidia gpu activiteit ziet met daarin het icoon van dat spel, dus dan weet je dat hij er gebruik van maakt. Maar nog steeds lagg ik bij de meeste spellen terwijl ik battlefield 3 op medium hoor te kunnen afspelen enzovoort. En deze spellen stellen niet zoveel voor vergeleken met battelfield

tis een i3 1.4GHz processor die is niet snel genoeg voor battlefield 3 op medium laat staan op low
Battlefield 3 is een van de games die nou net even wat meer processor kracht nodig heeft

dus denk dat je processor de boos doener is in dit geval..

hier heb je de recommendations voor medium
Recommended system requirements for Battlefield 3

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU <---- wat jij hebt is een trage dual core cpu
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

ook bij dota 2 zit je maar net boven het minimum...

Laatst bewerkt:
tis een i3 1.4GHz processor die is niet snel genoeg voor battlefield 3 op medium laat staan op low
Battlefield 3 is een van de games die nou net even wat meer processor kracht nodig heeft

dus denk dat je processor de boos doener is in dit geval..

hier heb je de recommendations voor medium
Recommended system requirements for Battlefield 3

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU <---- wat jij hebt is een trage dual core cpu
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

ook bij dota 2 zit je maar net boven het minimum...

Ja maar een persoon van dota 2 die veel weet erover zei dat ik het wel op medium zou kunnen afspelen met redelijke goede framerate, en heel veel mensen kunnen dota 2 met een pentium processor op low afspelen. Ik kan het niet eens op very low met alles uit, dan heb ik nog 30 fps. Zelfde geld voor high of medium, heb elke keer 30. had ook op notebook check gekeken en er stond dat ik battlefield 3 op deze ultrabook wel op medium met lage resolutie kon afspelen want mijn gpu zou het tot daar kunnen brengen en mijn processor zou de 'bottleneck'zijn.

Ook een vriend van mij die heeft een i5 processor met een geforce gt 540m graphic card. Hier is de processor sterk maar de graphic card wat minder, en hij kan gewoon battlefield op high - ultra afspele. Bij mij is het volgens mji precies andersom.

Laatst bewerkt:
op welke resolutie speel je eigenlijk?

nee jou processor is zwak en hij heeft dezelfde videokaart als jij
en in dit geval is Battlefield 3 ook voor cpu nogal zwaar

nogmaals je hebt gewoon een zwakke processor ik denk dat je amper boven een P4 cpu zit als het gaat om processor kracht

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan