problemen met UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

monja

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
hallo ,ik heb sinds ongeveer 8 weken nu grote problemen met mijn internetverbinding waar ik met mijn provider.UPC niet meer uitkom.
de laatste weken heb ik of geen verbinding via de kabel of een hele trage.
ze hebben twee keer het modem vervangen en de aansluiting nagekeken maar niets helpt.
'zelf heb ik op aanraden van UPC mijn netwerkkaart vervangen ongeveer nu 10 keer format c uitgevoerd en niets op mijn pc staan dan enkel windows xp.
maar problemen blijven, ben met pc naar computerspeciaal zaak gegaan om na te laten kijken maar er is niets mis mee.
UPC maakt me nu uit voor leugenaar want ze beweren dat ik wel steeds verbinding heb wat absoluut niet waar is anders zou ik niet bellen.
Kan iemand me helpen want ik weet het niet meer.
mijn enige optie is nu nog opzeggen van mijn kabelkontract.

Weet je zeker dat alle instellingen van de verbinding goed staan (dus ook de DNS)? Kan je anders niet vragen of UPC een monteur langsstuurt die de slechte verbinding kan bevestigen of desnoods oplossen?

Inderdaad UPC lijkt er al gauw een probleem van te maken dat bij de gebruiker ligt. Toch blijken ze vaak gelijk te hebben. Immers als je volgens hun verbinding hebt betekent dit dat alles goed is tot aan je computer.
Alle instellingen nalopen geeft vaak de oplossing.
Mogelijk kan een buurman/vrouw je assisteren hierbij
succes

ja alle instellingen staan goed en UPC komt niet meer.
want ze blijven beweren dat het aan mijn pc ligt.
zelfs een schriftelijk bewijs van de computerzaak accepteren ze niet.
ze blijven erbij dat hun gelijk hebben er was echt geen speld tussen te krijgen tijdens dat gesprek ze zijn voor geen enkele reden vatbaar

Geplaatst door monja
ja alle instellingen staan goed en UPC komt niet meer.
want ze blijven beweren dat het aan mijn pc ligt.
zelfs een schriftelijk bewijs van de computerzaak accepteren ze niet.
ze blijven erbij dat hun gelijk hebben er was echt geen speld tussen te krijgen tijdens dat gesprek ze zijn voor geen enkele reden vatbaar
Simpel, aangetekende brief sturen dat je eist op grond van het consumentenrecht dat je moet krijgen waarvoor je hebt betaald. Dit moet dan op een redelijke manier door beide partijen worden bereikt. Aangezien dat per telefoon niet lukt, moet je dringend aangeven dat echt een fysiek bezoek van een monteur is vereist. Weigeren ze dat nu ook na die brief, eis dan het gehele abonnementsgeld terug (of vanaf de datum dat het niet meer werkte). Willen ze dat ook niet, schakel de Consumentenbond in.

EDIT
Maar: weet je echt 100% zeker dat het niet aan jouw pc ligt? Want als dat toch het geval zou zijn, dan zit je in een lastig parket want dan is niemand meer verplicht om jou te helpen.

Laatst bewerkt:
Probeer eens met de pc naar een ander te gaan,en kijk of daar de snelheid wel aanwezig is!dan weet je teminste zeker waar het probleem ligt!

ik heb mijn pc bij een kennis van me aangesloten en daar had ik geen enkel probleem.
mijn pc heeft daar 24 uur online gestaan alles werkte perfect.
ook de pc-winkel waar ik kom voor onderhoud of voor bijvoorbeeld een nieuwe netwerkkaart heeft een en ander op papier gezet dat mijn pc voor 100 % in orde is.
maar ze accepeteren dat gewoon niet bij UPC.
mijn lampje geeft aan on-line bij hen en dat is het dan einde verhaal.
gisteren zouden ze voor de 4 de keer komen maar om 16.45 nog niemand gezien.
belde toen op en kreeg te horen dat het bezoek van de monteur geannuleerd was omdat ze al geld en tijd genoeg in me hadden gestopt en het niet aan hun lag maar aan mij.
tijdens dit gesprek kwam ongeveer de rook uit mijn oren omdat ik gewoon niet voor vol werd aangezien en werd ik ook nog eens voor leugenaar uitgemaakt.
niets maar dan ook niets was waar van wat ik vertelde als ik uberhaupt al iets mocht zeggen want het was een spraakwaterval waar je met geen speld tussen kon komen.
heb ten einde raad het knopje ingedrukt anders was ik dingen gaan zeggen waar ik later misschien spijt van zou hebben.
te praten is er dus niet met hen.

dan zou ik het advies van lekkere kwal opvolgen

Goed, in dat geval: aangetekende brief met geld terugvragen en dreigen met Consumentenbond.

bedankt mensen en dat ga ik zeker doen maar hoe verder ondertussen.
heb namelijk nu wel internet maar straks misschien al niet meer.
dan maar terug naar adsl maar dan moet ik natuurlijk ook weer naar de kpn want ook mijn telefoon gaat via upc.
wat een bende......

Ik heb ook ooit een dergelijk probleem gehad. Geloof het of niet maar ik heb een stuk van de UPC kabel afgeknipt en nieuwe connectors er aangezet, heel goed aanknijpen en klaar is kees. Probeer maar eens misschien zit het daarin. En zit er ook geen buurman naast je die UPC digitaal heeft??? Want dat kan ook nog!! grt elbert kok

En ook nog even met een goede computer aansluiting maken op jouw internetverbinding. Dan heb je dubbel bewijs.

Hoi, Ik heb het zelfde probleem gehad met chello. Ze gaven ook mijn computer de schuld. Vervelden voor hun is alleen dat ik meerdere computers heb gehad in die tussentijd met verschillende netwerkkaarten, dus die vlieger ging niet op. Ik heb dit probleem 1 jaar lang al. Me modem vliegt uit en komt niet meer on-line. Vele vriendelijke monteurs op visite. Gezellig :( 2 dagen later, modem weer offffff. Na veel bellen mailen boos worden vrije dagen opnemen enz enz. Heb ik ze maar opgezegd. Ze willen me tegemoet komen met 1 maand gratis internet. Nou mooi niet dus!!!!!!!! Moet alleen nog wel een adsl-provider zoeken. :(

UPC

Heb zelf Chello (de internetdienst van UPC dus) en heb
meerdere malen problemen met de verbinding gehad.
De fout die we maken is te denken dat degene die we aan de lijn hebben er verstand van heeft. Laat dat dus maar gelijk los. In hun adviezen zit geen logica en er blijkt alleen maar onkunde uit. Gelukkig weet ik het een en ander van pc's, anders was ik inmiddels al heel wat adviezen rijker en een hoop geld armer :eek: :D

Heb je die kabel nu al vernieuwd??

problemen met upc/chello

En wat ik nog vergeet te zeggen (hoewel dit al in de rubriek "kabelinternet-geen adsl" staat is dit geen cross posten want ik vertel het nu anders) is het volgende :
Tot mijn grote verdriet heb ik wel vaker ineens, dus zonder iets aangepast, toegevoegd of verwijderd te hebben, geen internet. Van Chello krijg je natuurlijk alleen maar idiote & bezopen adviezen dus ben je op je eigen kunde aangewezen. Ik heb ten einde raad simpelweg het stroomstekkertje uit het kabelmodem getrokken, even gewacht en het toen weer teruggestopt. En o wonder : ineens weer internet !
En nee dit was geen incident want ik had het onlangs weer en heb niet die peperdure helpdesk (helpdesk, haha :rolleyes: ) gebeld maar gewoon het stroomkabeltje wederom eruit gehaald en teruggestopt en aanschouw het wonder : weer internet ! :D :p

Re: problemen met upc/chello

Geplaatst door Edo
Van Chello krijg je natuurlijk alleen maar idiote & bezopen adviezen dus ben je op je eigen kunde aangewezen. Ik heb ten einde raad simpelweg het stroomstekkertje uit het kabelmodem getrokken, even gewacht en het toen weer teruggestopt. En o wonder : ineens weer internet !
Waar ken ik dit van.:p
Exact hetzelfde gehad, maar dat was nog met m'n oude LanCity modem.
Werkte wel goed, soms ff langer wachten voordat ik de stroom er weer op deed.
Nu is die door Chello/UPC vervangen voor een Motorola surfboard en heb de stroom er nog niet afgehad.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan