Problemen met update Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmerAcer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2016

Hallo computervrienden,

Al weken krijg ik het niet voor elkaar deze updates uit te voeren. Ik heb al van alles geprobeerd. Realtek audio verwijderd hielp niet. Framework 3.5 opnieuw geïnstalleerd hielp niets. troubleshoot uitgevoerd hielp niks. Ben een beetje ten einde raad.

Disk space is nog ruim 300GB. Wel is mij opgevallen dat er een schijfje van 296 mb bij staat waar bijna niks op staat en ik er ook niet bij kan (weet niet of deze info nuttig is)

M.v.g Helmer

Laatst bewerkt:
Heeft allemaal niks geholpen.

Wel kreeg ik de volgende fout code

Error: 0x800f081f

The DISM log can not be found at C:\WINDOWS\log\DISM\dism.log

Laatst bewerkt:
Het is een compleet wespennest. Type die fout maar eens in bij google. Je wordt er horendol van. Ik heb ook geen panklare oplossing. Neem contact op met Microsoft. :(:confused:

Hoi,
Welkom op Helpmij :)

Probeer de eerste reactie op deze link (Eng) en lees de vraag die gesteld is.
De link in het antwoord naar het iso file (werkt niet meer) is inmiddels veranderd en wel naar deze: http://answers.microsoft.com/en-us/...iso-file/698fb7cd-6ea5-452f-ab0a-e64e1ac72ed4
Heb je al een sfc /scannow gedaan?
Als je niet weet wat dat is laat het dan even weten, het komt erop neer dat die controle wel fouten aangeeft maar ze blijkbaar niet kan oplossen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)

Probeer de eerste reactie op deze link (Eng) en lees de vraag die gesteld is.
De link in het antwoord naar het iso file (werkt niet meer) is inmiddels veranderd en wel naar deze: http://answers.microsoft.com/en-us/...iso-file/698fb7cd-6ea5-452f-ab0a-e64e1ac72ed4
Heb je al een sfc /scannow gedaan?
Als je niet weet wat dat is laat het dan even weten, het komt erop neer dat die controle wel fouten aangeeft maar ze blijkbaar niet kan oplossen.

Ik heb alle stappen gevolgd die in deze link staan http://answers.microsoft.com/nl-nl/...-updates/fc5a4774-0d45-4832-8cdc-f2af0e7cf077

Zo ook sfc/scannow. Kan dit nog eens doen.
Inmiddels de iso aan het downloaden

Het is een compleet wespennest. Type die fout maar eens in bij google. Je wordt er horendol van. Ik heb ook geen panklare oplossing. Neem contact op met Microsoft. :(:confused:

Idd heb ook al veel op Google gezocht. Word je helemaal gek van haha

Mik Zjegger, Jou tip opgevolgd. Iso gedownload, staat in een virtuele drive. Scan gestart zoals beschreven in de link.
Heeft ook niks geholpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom HelmerAcer,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien er nog niemand heeft gereageerd op je laatste bericht kun je de knop "bericht aanpassen" gebruiken om aanvullende informatie toe te voegen.

Succes met je vraag :)

Wel is mij opgevallen dat er een schijfje van 296 mb bij staat waar bijna niks op staat
Dat is waarschijnlijk de "System reserved" die Windows er op zet om te booten. Zeker met rust laten.

Ben er inmiddels achter dat de laptop fout was ingesteld. Ging niet met de uit knop uit maar in slaap stand. Ouders hielden dus de uitknop vast om de laptop uit te krijgen. Wat dus het probleem veroorzaakt heeft.

Zo wilde in via de iso een nieuwe installatie doen. Wat ook niet wil. Krijg de melding dat windows dan de schijfruimte niet bepalen. Terwijl er 300gb vrije ruimte is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan