Problemen met usb-keyboard aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

JamesMocro007

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Hallo! Ik ben Soufyan en ik heb een 'Alesis QX49' aangeschaft met een usb aansluiting. Ik heb hem 2 dagen geleden gekocht en ik ben er nog steeds mee bezig om hem gebruikbaar te maken.

Tot nu....ik weet het eventjes niet meer daarom wou ik jullie vragen of iemand misschien weet wat ik moet doen.

Ik heb reason 5 de volledige versie geen demo of trial/beta. Als ik naar 'Edit>Preferences>Keyboards and Control Surfaces ga en klik op auto-detect surfaces dan herkent hij geen apparaat. Ik ben benieuwd of reason alleen midi inputs aangaat of dat hij gewoon raar doet?

Hoop dat jullie me snel kunnen helpen, mvg!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zitten er geen drivers bij het toetsenbord

Ik zie op de site van Alesis dat ze geen map hebben voor Reason

Wel voor Cubase & Ableton Live

Je kan ze wel handmatig wijzigen als het goed is en dat doe je zo :

Eerst naar Edit > Preferences en dan de pagina Control Surfaces & Keyboards. Geen auto-detect doen; gewoon Add klikken en bij model <Other> MIDI keyboard w Controls kiezen.

Als je dat hebt gedaan: klik met rechts op een knop. Kies dan Edit Remote Override mapping. Vink "Learn From Control Surface Input" aan. Draai met de knop. Zowel de CC als de Control Surface verschijnen in de lijst.

Klik OK. Test even of het knopje beweegt.

Oke thnx, ik heb m'n keyboard alleen met usb aangesloten, die man in de winkel vertelde dat hij geluid stuurt en stroom krijgt via de usb. Ik ga het z.s.m met een midi kabel proberen want ik neem aan dat ik zo eentje moet aansluiten als ik bij die opties ben? mvg

ja maar voor midekabels het je wel weer een geluidskaart nodig meestal een externe

je kan het toetsenboard gewoon toevoegen als other en dan werken in ieder geval de piano toetsen

Ja oke, maar ik heb m'n keyboard net nieuw paar dagen en heb er nog niet eens op kunnen spelen, doet pijn haha. Ik ga verder eventjes checken met die midi kabel zodra ik hem heb en dan desnoods nog een geluidskaart, maar die geluidskaart kan niet in mijn laptop toch?

nee je krijg gewoon een externe voor een laptop

een desktop kan je ook een interne voor kopen

maar ik denk dat je die geluidskaart wel nodig gaat hebben

want je gewone audio drivers zijn te langzaam om je geluid goed te weergeven

dat kan je wel oplossen met een asio4all driver en die is gewoon gratis te downloaden dus geluidskaart hoeft niet altijd

en via reason kan je keyboard ook nog steeds niet toevoegen via other en dan bij het laatste knopje find te drukken en dan een toets aanraken op je keyboard ?

drivers wel ff installeren van je keyboard

Nee hij vindt niks, maar als hij zoekt voor een midi control keyboard moet ik toch een midi input naar usb hebben aangesloten?

Bij apparaatbeheer>besturing voor geluid, video en spelletjes> staat de QX49 wel, bij eigenschappen van dat aparaat staat "Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geinstalleerd". is dit het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan