• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met VBA code (mylist)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugon

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2013
Beste Mensen,

Ik heb een vraag, ik maak gebruik van een vba code om diversen waardes (text) te vinden in mijn excel 2003 bestand.
als ik de eerste zoek resultaten krijg plaatst de code deze netjes onder elkaar en werkt het perfect.
als ik echter met de resultaten verder zoek krijg ik een probleem alleen de eerste twee resultaten worden weer gegeven zie voorbeeld bestand
Heeft iemand misschien een idee waar de fout zit.
Al vast bedankt

HugonBekijk bijlage Book1.xls
Code:
Function mylist(ra As Range, loc As String, i As Integer)
Application.Volatile

Dim arr() As Variant
    cntr = 0

For Each ce In ra
    If ce = loc Then
        cntr = cntr + 1
              ReDim Preserve arr(cntr)
                arr(cntr) = ce.Offset(0, 1)
    End If
 Next ce
    If i > cntr Then
        mylist = ""
            Else
              mylist = arr(i)
    End If

End Function

Code:
Function mylist(ra As Range, loc As String, i As Integer)
  sn=ra.value

For j=1 to ubound(sn)
    If sn(j,1) = loc Then c00=c00 & "," & sn(j,2)
  next

mylist =split(mid(c00,2),",")
End Function

Beste WHER,

Dit is bijna wat ik bedoel.
het is de bedoeling dat het volgende gebeurt ik wil op basis van de naam klaas de resultaten fiets, auto, lopen krijgen en vervolgens op basis van eerst klaas dan fiets + volgende resultaat, klaas dan auto + volgende resultaat, klaas dan lopen + volgende resultaat dus de overige fiets, auto, en lopen resultaten met andere namen als klaas wil ik niet hebben als je begrijpt wat ik bedoel.
al vast bedankt je hebt me al een heel eind op weg geholpen

Met een hulpkolom dan, anders vrees ik dat je twee verschillende functies zal moeten schrijven (en gebruiken);

Bijlagen

Beste WHER,

Met een hulpkolom krijg ik precies wat ik wil
werkt perfect dank je wel voor je hulp nu kan ik verder met mijn excel bestand en kan ik het afmaken
Weet alleen niet hoe ik deze vraag als beantwoord kan neer zeten

groet Hugon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan