Problemen met verbinden draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordon180

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Berichten
36
Ik heb sinds gisteren een probleem met draadloos verbinden van het internet thuis ADSL van KPN). Wanneer ik de verbindingen laat weergeven en onze eigen internetverbinding wil laten verbinden duurt het heel lang en daarna geeft de pc weer dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Even kort hoe het gisteren ging…Ik zat gisteravond op internet wat te kijken en toen ik de stekker uit het stopcontact haalde was ineens de verbinding weg (ik weet niet of dit toeval is, maar dat heb ik wel vaker). Maar als ik dan normaal de stekker weer erin steek doet ie het weer, alleen gisteren niet. Nou was gistermiddag het internet ook even weg en ’s avonds deed hij het weer.
Nu weet ik dus niet of het aan onze verbinding ligt, aan mijn laptop of wat anders?
Ik neem dat ik bij verbinden het wachtwoord in moet voeren wat op de router staat of is dit een ander wachtwoord wat ik van KPN heb gekregen)

Ik heb ook een keer geprobeerd handmatig verbinding te maken door het wachtwoord weer in te voeren maar dit lukte ook niet.

Kan iemand me helpen?
 
Hoi,

Even kort hoe het gisteren ging…Ik zat gisteravond op internet wat te kijken en toen ik de stekker uit het stopcontact haalde was ineens de verbinding weg
Welke stekker heb je uitgetrokken? Als je die van je router of je modem hebt uitgetrokken, is het nogal logisch dat je internet verbinding dan wegvalt.

Hoe ziet je netwerk er uit. Heb je meerdere PC's via een router verbonden. Heb je een aparte modem of is je modem tegelijk je router?
 
Nee de stekker van de laptop had ik uitgetrokken.

Het modem is tegelijk router en er is 1 router aanwezig. Op de router is 1 pc verbonden via kabel, 1 pc via draadloos en mijn laptop dan via draadloos (tot gistere want toen wilde hij niet meer verbinden.)
 
Hoi,

Nee de stekker van de laptop had ik uitgetrokken.

OK, nu is het duidelijk. Heeft waarschijnlijk te maken met je energiebeheer van de laptop. Als je de stekker uittrekt, schakelt de laptop over op batterij. Waarschijnlijk staat er bij jouw ingesteld dat de PC de netwerkkaart mag uitschakelen als hij op batterij overschakelt.

Als je rechtonder bij het internet icoontje kijkt, wat staat er dan. Enkel lokale verbinding?

Wat staat er op de laptop, Vista of XP?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan