Problemen met verbinden met 2.4 Ghz netwerk, 5G netwerk geen problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenvd

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende;

Ik heb een dualband Accespoint (Draytek AP900). Ik heb problemen met het verbinden op het 2.4GHZ netwerk. Terwijl het 5G netwerk gewoon goed werkt.

Vaak met aanmelden op het 2.4 netwerk, een foutmelding, dat de pc niet kan verbinden met het netwerk. Zodra de verbinding uiteindelijke wel tot stand is gekomen.
en ik ga pingen naar de router. dan krijg ik regelmatig een time-out en zelfs soms de melding dat doelhost niet bereikbaar is.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Groeten,

Maarten

Erg duidelijk is je startposting niet:
Ik neem hier even aan dat je 2 computers/tablets/laptops/smartphones hebt waarvan er 1 kan verbinden met het 5Ghz netwerk en een andere kan alleen verbinden met het 2,4Ghz netwerk.
Als dat klopt en andere apparaten (smartphones bijv.) kunnen wél goed verbinden met het wifi netwerk op 2,4Ghz, dan zou ik als eerste gaan kijken of er een driver-update is voor je draadloze netwerkadapter.
[Evt. kunnen we voor je zoeken als we weten welke draadloze netwerkadapter het over gaat.]

Is de situatie echter anders, dus er zijn meerdere apparaten die allemaal geen stabiele wifi netwerkverbinding tot stand kunnen brengen op de 2,4 Ghz band, dan zou ik eens gaan kijken met inSSIDer welk kanaalnummer minder "bezet" is in jouw buurt en die dan instellen in je router. Soms werkt kanaalnummer 6 goed, maar mogelijk hebben anderen dat in jouw buurt ook al bedacht. ;)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan