Problemen met verbinden met onbeveiligd netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnemiekB

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Het lukt mij niet om mijn net aangeschafte netbook (Acer Inspire, Windows XP, explorer 7.0) te verbinden met mijn draadloos netwerk. Dat zou op zich makkelijk moeten lukken, want mijn netwerk is (nog) onbeveiligd.

Als ik bij de beschikbare netwerken op verbinden klik, probeert hij de verbinding te maken en geeft uiteindelijk een foutmelding, zonder opgaaf van redenen, dat het niet lukt. Kan een onbeveiligd netwerk toch sleutels hebben die ik op mijn netbook ergens moet invoeren?

Verdere info:
- verbinden met het onbeveiligde netwerk van de buren lukt prima
- verbinden met de router met een kabeltje lukt prima
- netbook ziet mijn netwerk
- mijn andere laptop heeft geen problemen met de draadloze verbinding, maar ziet mijn netbook niet.

Bedankt alvast voor eventuele tips en suggesties.

Het is gelukt het op te lossen door het Mac adres van mijn netbook toe te voegen aan de lijst van toegestaande MAC adressen in mijn router. Blijkbaar is mijn netwerkje toch meer beveiligd dan ik zelf dacht.

Laatst bewerkt:
ik denk dat het probleem ligt bij DHCP. de hosts krijgen standaard geen ip-adresje van je router toegewezen. dit is een beveiliging tegen leken die proberen in te breken, maar een doorgewinterde meelifter op draadloze netwerken zal dit weten te omzeilen. overweeg je draadloze netwerk te encrypten met een netwerksleutel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan