Problemen met verbinding Belkin Pre N Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Collacol

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Wij hebben sinds mei problemen met onze (draadloze) internetverbinding.
We gebruiken een Belkin Pre-N Router (mode F5D8230-4) en een Motorola modem.

Sinds 2 weken viel de verbinding om de 5 minuten uit en sinds 2 dagen was dit iedere minuut.
Wanneer we een pc alleen via het modem aansluiten, hebben we een goede verbinding.
Mijn partner heeft gisteren de resetknop onder de router ingedrukt.
Vanavond hebben we geprobeerd om de router opnieuw te installeren via de install-wizard van Belkin maar, nadat alle kabels correct zijn aangesloten, en de verbinding wordt gecontroleerd, dan geeft hij aan dat er een communicatie prrobleem is met de router.

Ik heb al de tip gekregen om nieuwe firmware te installeren en heb deze ook gevonden op
http://belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F5D8230-4&aid=5632&scid=221

maar vervolgens krijg ik een bin bestand dat ik niet kan openen en ik heb ook geen idee wat de vervolgstappen zijn.

Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft.

Aangezien je via het modem wel een goede verbinding hebt, lijkt het mij dat je router de geest aan het geven is (hardware). Als deze altijd goed gewerkt heeft zie ik geen reden om de firmware (software) ineens te moeten upgraden.

Aan de andere kant zal de router nog niet al te oud zijn (Pre-N) en zou dus niet zomaar defecten mogen gaan vertonen. Heb je nog garantie?

Hoi, bedankt voor je reactie.
De router is net 1 1/2 jaar oud, dus helaas geen garantie meer maar ook net iets te vroeg om ermee op te houden.

De reden dat we aan de firmware update dachten, komt doordat de problemen zijn ontstaan sinds Casema Ziggo is gaan heten.
Ik heb inmiddels van meerdere oud-Casema gebruikers vernomen dat zij hun router moesten upgraden met nieuwe firmware om hem weer te laten werken.

Echter, wij hebben nu 3 keer geprobeerd om de router opnieuw te installeren en hoewel alle lampjes in eerste instantie goed branden volgdt daarna het communicatieprobleem.

Ik heb inmiddels ook contact gezocht met Belkin om te vragen of zij nog een oplossing weten en anders wordt het inderdaad helaas een nieuwe.

Ja, zo'n wissel bij Casema kan idd wel een reden zijn voor nieuwe firmware. Alleen hoe je die upgrade uitvoert weet ik ook niet precies... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan