Makkura666
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jan 2013

Beste
Hierboven ziet u een afbeelding met mijn huidige configuratie.
Reeds deze week ben ik begonnen aan een Ubuntu server.
In deze server is nog niets speciaals gebeurt alleen het hoogstnoodzakelijke om de connectie te testen.
Het probleem nu is dat ik:
1. Niet buitenaf van een ander netwerk dus kan verbinden met de server.
2. Niet lokaal met de server verbinden eenmaal ik verbonden ben met "Telenet Draadloze Modem", ook met publiek ip niet mogelijk.
Wat wel lukt:
1. Verbinden met server via lokaal en publiek IP wanneer ik enkel verbonden ben met "Topcom Router".
2. Verschillende opdrachten via netwerk uitvoeren wanneer ik aan "Topcom Router" ben verbonden.
Om even duidelijker te zijn ik typ simpelweg het IP adress in de browser en dan krijg ik een testpagina te zien als dit lukt. Ik denk meteen al aan het port forwarden van de poort "80" die al nodig is voor webinhoud te kunnen hosten ook is elk apparaat verbonden via een kabel.
Mijn Topcom Router is op de Telenet Modem ingesteld in de DMZ optie zodat ik me niet moet portforwarden.
Op mijn Topcom Router heb ik bij de DMZ optie het IP van mijn server ingegeven zodat er normalieter 1 vloeiende connectie is met het web, ook staan de firewalls en eendert welke beveiliging die ik in de router en modem kon vinden uitgeschakeld en nog steeds kan ik buitenaf niet verbinden met mijn server en ook niet via de draadloze modem.
Heeft iemand hier meer ervaring in of zijn er dingen die ik misschien over het hoofd heb gezien?
Ik heb hier al wat ervaring in en weet veel van computertechnologie dus elk voorstel is welkom.
MVG
Ackou Jens
Laatst bewerkt: