Problemen met verplaaten en sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citycivic

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Hallo allemaal, hoop dat er iemand is die me kan helpen,
vreemd en vaag probleem.
normaal kan je door middel van slepen of verplaatsen (bijf een foto) van de ene map naar de andere map verplaatsen, nou bij mij kan dat niet meer.
hetzelfde met het sluiten van pagina's of programma's kan niks meer sluiten via het sluit vakje (kruisje).
Moet nu zelfs via taakbeheer programma's gaan sluiten.
Systeem ook al een maand terug laten zetten heeft ook geen effect.

heb het systeem al gescand op virussen etc. niks gevonden en alles draait perfect.. volgens de pc.
maar toch zit ik met dit probleem, weet iemand een oplossing
Gr Mark

Laatst bewerkt:
Hallo Citycivic. Heb je iets meer xp, vista, windows 7 enz enz.

Hoi,
welkom op Helpmij
Doe een chkdsk /r
start>uitvoeren>typ cmd>enter> typ acter de prompt>chkdsk /r>enter (let op de spatie).
Dan krijg je een bericht: kan chkdsk niet uitvoeren omdat het volume in gebruik is o.i.d.
Herstart de pc en chkdsk /r wordt nu uitgevoerd.

helaas heeft ook niet gewerkt, systeem ook al terug laten zetten naar een eerdere datum. ook geen succes.

Weet niet of het zin heeft, doe eens een sfc /scannow (Win cd bij de hand houden).

heb een originele cd van win xp liggen, helaas is dat en cd zonder sp 1 2 of 3 hele oude cd dus, dus krijg de melding dat die cd de verkeerde verzie is , helaas...

Ja, jammer dat je geen geslipstreamde versie hebt. Kom er later nog op terug.

denk er wel over om de schijf te formatteren, als ik dit niet er uit kan krijgen, maar goed kan een geslipstreamde versie maken als alles er weer op staat, maar daar wacht ik nog even mee misschien komt er nog een oplossing.

Volgens mij is je verkenner op de een of andere manier beschadigd geraakt en jammer dat je sfc /scannow niet kunt uitvoeren.
Wat je wel eens kan doen is het commando sfc /verifyonly dan krijg je tenminste info over wat er evt. aan de hand is.
Krijg je bericht dat er bestanden corrupt zijn, ik zeg het niet vlug, dan lijkt mij idd een nieuwe install. de beste oplossing.
Je zou als tussenoplossing voor het verplaatsen van je data naar een andere schijf o.i.d. even total commander kunnen proberen.
http://www.ghisler.com/download.htm

Laatst bewerkt:
Ik ben normaal niet zo voor een herinstall. maar als het niet anders kan...
Dan zou ik wel een slipstream cd maken en een image v.d. schijf i.v.m. toekomstige problemen. Hoe oud is je pc eigenlijk? Denk daarbij dat een schijf gemiddeld 5 jaar meegaat.

de pc is nog niet zo oud, heb 2 jaar geleden geupgrade . alleen de cd die er toen bij zat van win xp home die is al vrij oud denk dat ik die al heb sinds die net op de markt was dus 2001/ 2002 zoiets

opgelost cd van een kennis geleend en met sfc /scannow opgelost thanks Mik Zjegger

Top, slim gedaan. Normaal adviseer ik dat ook maar ik had niet gedacht dat je zo snel iemand zou vinden met een XP Home cd waar ook nog eens een SP op staat.
Succes nog verder en kopieer die schijf van je kennis maar, voor het geval dat.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan