problemen met verwijderen norton en installeren zonealarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

FantasyFan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Hallo

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet t niet meer.
Ik probeer dus norton internet security 2005 eraf te halen en er de gratis firewall van zonealarm op te zetten. Maar zodra ik norton verwijder krijg ik problemen met windows (XP SP2), en zonealarm installeren lukt ook al niet.

Chronologisch wat ik tot nu toe geprobeerd heb en wat er gebeurde;

Geprobeerd norton te verwijderen via software.
Gevolg, dit bericht bij opstarten windows.
Tevens reactivatie van windows messenger dat al heel lang uitgeschakeld stond en scrollen en selecteren dat raar doet.
Installatie zonealarm.
Gevolg, geen spoor van zonealarm, maar internet en email geblokkeerd, bij openen zonealarm via menu dit bericht.
Vervolgens deze norton verwijder optie geprobeerd.
Tijdens dit proces meerdere (minstens 10) van deze meldingen.
Bij opnieuw opstarten eerst deze melding, daarna deze weer.
Nieuwe poging tot installeren zonealarm, zelfde resultaat als voorheen.
Systeemherstel geprobeerd. Opstartmeldingen verdwenen, maar geen functionerend norton.
Nieuwe poging tot verwijderen norton via de norton verwijder optie Zie link boven.
Tijdens installatie van activeX dingesen aldaar, deze melding.
Daarna bij verwijderen weer deze melding een tig keer.
Resultaat, zelfde problemen als voorheen.
Weer systeemherstel naar voor vorige systeemherstel (eigenlijk gewoon systeemherstel ongedaan maken) zodat er voorlopig weer een anti-virus (die gratis van avast) op kan. Tijdelijk maar windows firewall aangezet.
Momenteel grote moeite neiging tot wurgen PC te onderdrukken. Stom norton.

Ik heb heel erg de neiging om de CD erin te steken die C leeg gooit en de hele pc in oorspronkelijke stand terugzet, maar ja, dat helpt niet als ik straks hetzelfde bij mijn moeder's pc wil herhalen. Kan iemand mij helpen?

Ja dat is dus wat ik al geprobeerd heb, alleen dan via de engelstalige pagina, dat werkt dus niet goed en geeft problemen. Zie het oorspronkelijke bericht voor de details.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan