Problemen met verwijderquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shauny

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Ik heb een formulier frmKlanten.
De klanten waarvan het lang geleden is dat ze langs geweest zijn wil ik uit mijn dagelijks klantenbestand verwijderen doch ik wil de mogelijkheid behouden ze te kunnen heropvissen. Daarom start ik vanop mijn formulier eerst een toevoegquery waarbij de aangevinkte klanten naar een andere tabel geschreven worden en onmiddellijk daarna start ik de verwijderquery die de aangevinkte klanten verwijderd uit mijn dagelijks klantenbestand. Het starten van de queries gebeurt dmv één knop die de queries onmiddellijk na elkaar start.
Wanneer ik daarna een requery doe op mijn formulier dmv 'Me.requery' blijkt de verwijderde klant nog steeds te bestaan in mijn dagelijkse klantenbestand, wanneer ik echter de cyclus nogmaals uitvoer blijkt de klant verdwenen. Wat doe ik fout ?

In plaats van een tweede tabel met personen die "verwijderd" moeten worden zou ik een yes/no veld toevoegen met de naam Actief. Default zijn alle personen actief als je dan het vinkje verwijderd bij die persoon dan is die persoon niet meer actief.

In plaats van een ja/nee veld kan je ook een datum veld opnemen met de datum waarop ze uit het bestand "verwijderd" zijn. als die datum bijvoorbeeld dan twee jaar geleden is dan kan je ze altijd nog definitief verwijderen.

en kort door de bocht: probeer eens een Me.Refresh vlak achter je Me.Requery. wil ook nog wel eens helpen.

Enjoy!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan