Problemen met verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amsterdam_75

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
Een bijzonder goedendag,

Ik ben vandaag maar eens bezig gegaan met mijn belastingaangifte, en het is weer zover, als je alles hebt ingevuld en de aangifte wil verzenden via internet, komen weer de meest bijzondere foutmeldingen over het scherm.

Volgens mij is dit ieder jaar zo, het schijnt iets te zijn met de firewall, die heb ik dus tijdelijk uitgezet, maar dan komen er ineens foutmeldingen over windows sockets. Heb dus het vermoeden dat er iets tijdelijk in Windows moet worden aangepast, maar wat??

Iemand een idee wat ik moet activeren/deactiveren om mijn aangift digitaal te kunnen versturen? Belastingtelefoon bellen is zeker geen optie, daar krijg je te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn en de verbinding verbroken wordt (hoezo klantvriendelijk).

Wie o wie kan mij hierbij helpen, heb namelijk bijzonder weinig zin om om alles weer met pen en papier te gaan doen.

Ik heb een Chello breedband verbinding, XP professional, en een AVG firewall en virusscanner..

Wat ik mij kan herinneren van jaren terug is dat je de optie "uitgaande email scannen" moet uitvinken in de virusscanner. Ik kon destijds ook mijn formulier niet verzenden en heb toen ook gebeld.

Laatst bewerkt:
Heb wel gekeken in de helpfile van het progje, maar daar word ik ook niet echt veel wijzer van. Heb inmiddels wel gezien dat er al eens eerder een topic hierover geplaatst is, maar daar staat ook niet echt een oplossing in.

Weet bijna zeker dat dit probleem zich ieder jaar voordoet, maar vergeet steeds weer de oplossing ;)

Heb begrepen dat de BD adviseert om je PC opnieuw op te starten en het nog eens te proberen, schiet je dus ook niet veel mee op.

Uitgaande email uitschakelen werkt ook niet, erg prettig is dit allemaal.

Belastingdienst, makkelijker kunnen we het niet maken, dus dat doen we dan ook maar niet!!!

Krijg foutmelding 1205:

"Foutcode 1203, 1205 "Er is een probleem met Windows Sockets"

Deze foutmelding komt als er een probleem is met een onderdeel van Windows (Windows Sockets). Herstart de computer en probeer het verzoek opnieuw te verzenden. Zorg ervoor dat er geen andere programma's actief zijn.

Foutmelding 1203 kan ook komen als u McAfee Internet Securitysuite gebruikt en in de Personal Firewall gekozen heeft voor 'alle toegang blokkeren voor de Belastingdienst verzendmodule'. Mogelijke oplossing: kies in de Personal Firewall 'toegang verlenen voor de Belastingdienst verzendmodule'.

Foutmelding 1205 komt ook als het verzenden wordt geblokkeerd door een firewall. Mogelijke oplossing: schakel de firewall tijdelijk uit."

Heb de firewall dus uitgeschakeld (van AVG, heeft XP misschien zelf ook een firewall????), maar blijf dezelfde melding krijgen.

En heb voorzover ik weet geen netwerk, maar misschien dat de BD mijn verbinding als een LAN herkent ofzo???

XP zelf heeft inderdaad ook een firewall. Dit kun je controleren/uitschakelen bij configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechtsklik op je verbinding. Kies dan "eigenschappen" dan tabblad "geavanceerd" en kies daar instellingen.

Ik weet niet of het werkt, maar misschien kun je in veilige modus MET netwerkondersteuning wel verzenden? Dan is bijna geeneen programma geladen.

En yes, het is geregeld...

Heb het eerst geprobeerd met het uitschakelen van de windows firewall, en wederom zonder succes.

Daarna opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden, en, hoe verrassend, het is me gelukt.

Misschien toch maar eens een mailtje aan wagen, om onze vrienden bij BAC in Apeldoorn uit te leggen dat dit toch niet helemaal de bedoeling kan zijn.

I.i.g. bedankt :thumb: , ondanks het feit dat ik me moet schamen dat ik zoiets zelf niet weet (ben zelf ICT Servicemanager), maar ja, je kunt niet alles weten..... ;)

Als iedereen alles wist........dan zou er niets te leren zijn :D Leek mij een optie omdat dan niet je beveiligingsprogramma's geladen worden.

Lijkt me inderdaad ook niet dat dat de bedoeling is om zonder beveiligingen te verzenden.

Wellicht hebben zij een andere optie. Als dat zo is, is dat misschien handig om te vermelden voor andere mensen met hetzelfde probleem.:)

Laatst bewerkt:
Zal morgen even contact met de BD opnemen, en als zij goede tips hebben (ga ik eigenlijk wel van uit) zal ik dat hier plaatsen.

Zal het zelf ook proberen te onthouden, dit was mijn VT aangifte, en de 2004 aangifte komt er ook weer aan, das vast weer hetzelfde probleem bij het verzenden.. Heb dit namelijk volgens mij ieder jaar, en ben vast niet de enige ;)

En dan even een huishoudelijke vraag, moet ik, als ik een enigszins bevredigend antwoord krijg, dat antwoord dan gewoon in dit topic plaatsen??

Gr. Erik

Niets moet, maar als je een beter antwoord krijgt (wat ik wel mag hopen) dan help je elkaar door het hier in dit topic te vermelden.

Iemand anders kan de zoekfunctie gebruiken als diegene hetzelfde probleem heeft. :) Het is altijd leuk als er dan een oplossing bijstaat.

belasting opgave verzenden

Als je AVG gebruikt moet je via de taakplanner de volgende processen beeindigen:Han Bleeker
Starting Member

2 Berichten
Status: offline
Posted - 29 januari 2005 : 15:19:43
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Jozef56,
Na veel speurwerk, en conclusies trekken over o.a. norton heb ik, nadat bij mij ook adsl en moden de foutmelding 1205 opleverde mijn AVG virusscanner uitgezet. Het IB en VT programma wordt verstuurd als mail. AVG plaats er tekst bij dat de mail virus vrij is bij zowel verzenden als ontvangen. Hierin zit het probleem. Alleen deze optie uitzetten in het menu is echter niet voldoende.

Mogelijk gebruik jij ook AVG van Grisoft op beide pc's.

Dus het volstaat niet om alleen het programma/optie uit te zetten.

Beeindig AVG vanuit de taakbalk;
Toets Ctrl-Alt-Delete gelijktijdig in, ga naar processen en beeindig:
AVGUPSVC.EXE
AVGAMSVR.EXE
AVGCC.EXE
AVGEMC.EXE

Hierna werkt het IB 2004 en VT 2005 programma naar behoren. Start na het verzenden wel weer je PC op anders is er geen AV programma actief. De FireWall uitzetten is dus niet nodig.
Gebruik je geen AVG kijk dan eens of je jouw AV programma ook op deze manier totaal kan beeindigen bij processen.
Succes
Han.

Misschien wel aardig om eens even te vermelden dat ik vandaag precies dezelfde problemen had. Ik ben met verzenden langer bezig geweest dan met invullen, en heb zo'n 50 keer geprobeerd om mijn aangifte te verzenden. Eerst foutmeldingen over sockets, en daarna alleen nog maar foutmelding 999 "verzending mislukt". Met en zonder fire-wall, met en zonder virusscanner, werkelijk alles geprobeerd, zonder enig resultaat. Vreemd, want andere jaren had ik nooit problemen.

Ik was er al op voorbereid om morgen urenlang in de telefonische wachtrij te gaan staan, bij de belastingtelefoon, omdat ik echt geen enkele mogelijkheid meer zag, tot ik opeens op het grandioze idee kwam, om in de zoekfunctie van dit forum het woord "belastingaangifte" te typen.

Et voila, ik kwam hier terecht, en heb precies de tips opgevolgd uit het vorige bericht: ctrl-alt-del en al het AVG-gedoe afsluiten. Vervolgens was mijn aangifte in 15 seconden verzonden!

Zo zie je maar weer: met HelpMij krijg je zelfs je belastingaangifte verstuurd!! :)
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan