Problemen met videokaart als ik hem op volle resolutie zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThenokelNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2014
Ik heb een paar dagen terug me Windows 8.1 opnieuw moeten installeren door dat er veel rotzooi op mij harde schijf stond. Dit ging verder allemaal goed. Na een tijdje gaf Windows aan dat ik mij videokaart drivers moest installeren voor betere resolutie's. Dus ik ben gaan zoeken naar de juiste drivers voor mij videokaart en heb deze geinstallerd.
Alleen is nu het probleem dat als ik hem op de resolutie zet van 1920x1080 ik geen vol beeld heb. Ik weet niet zeker of dit aan de drivers ligt of iets dergelijks.

Mijn videokaart is een: AMD Radeon 7470.

Ik heb me videokaart inderdaad met een HDMI kabel aangesloten, en ik download nu even de drivers met de link wie u me heeft opgestuurd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, als je via HDMI hebt aangesloten, dan kan het zijn dat de schaling niet goed opgepakt wordt door de drivers. Dit kan je in AMD catalyst control center aanpassen.

open Catalyst control center daarvoor, en ga naar "Mijn Digitale beeldschermen" --> Opties schermgrootte (digitaal beeldscherm). Daar moet je er voor zorgen dat overscan op 0% staat, zie dit plaatje:
Naamloos.jpg

Helaas heb ik nu een nog grotere probleem. Ik had waarschijnlijk de verkeerde drivers geinstalleerd voor me videokaart. Nu heb ik een paar keer geprobeerd de drivers en mappen te verwijderen alleen lukt dit niet. Ook opnieuw de drivers installeren lukt niet meer.

in principe kan je de nieuwe drivers over de oude installeren. Anders moet je de oude drivers eerst deïnstalleren.

Dit heb ik helaas al geprobeerd te doen. Tijdens de setup zegt die dat die over de anderen versie heen kan installeren, alleen na de installatie is dit niet gebeurd.

Soms is beter dan ( en liever ! ) driver met Driver sweeper verwijderen, en pas dan je kan opnieuw laatste driver installeren .
ALS je wel via driver sweeper driver verwijderen wil, dan je mag NOOIT chipset verwijderen die moet je absoluut en altijd laten staan, omdat nodig is tijdens verse andere en nieuwe installatie ...( zo was en nog steeds bij NVIDIA uitgelegd is ! ) ...
Hoe die bij AMD gaat op dit moment weet ik niet omdat ik gebruik altijd NVIDIA, maar dat kan je zelf wel lezen, zeer mooi stap-voor-stap ook uitgelegd is :

Voor AMD kijk even hier -->> http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=379505
mocht je Sweeper willen downloaden of gebruiken kijk dan deze link : -->> http://www.wagnardmobile.com/DDU/downloads.html

:( hoop dat je zoiets wat helpen kan ? :(

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij'nl

De oude drivers deinstalleren eventueel ccleaner een keer laten draaien daarna opnieuw opstarten dan en dan de goede drivers installeren.

Even voor de rest hier: op verzoek van de TS heb ik via teamviewer de nieuwste drivers geïnstalleerd. Dit verliep verder prima, er moest enkel nog gereboot worden. We wachten nu dus op een reactie van de TS of dat dit het probleem heeft opgelost of niet.

Een genereus gebaar richting iemand die hulp behoeft :D :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan