Problemen met videokaart NVIDIA

Status
Niet open voor verdere reacties.

saychies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Hallo,

Vorige week is mijn Medion vastgelopen terwijl ik een website open had staan en een game speelde. Na opstarten bleek de resolutie naar beneden te zijn aangepast (zeer grote pictogrammen). Vervolgens opgestart in Veilig modus, resolutie weer aangepast, opnieuw opgestart, kreeg ik ineens een bsod.

Na herhaaldelijk opstarten bleek de game niet meer te starten. Na starten van Mijnenveger kreeg ik de boodschap:

"Het spel wordt in softwarematige rendermodus uitgevoerd; Hardwareversnelling is uitgeschakeld of wordt niet ondersteund door het stuurprogramma van de videokaart, waardoor het spel mogelijk langzamer wordt uitgevoerd. Zorg ervoor dat het meest recente stuurprogramma van de videokaart is geïnstalleerd en dat hardwareversnelling is ingeschakeld."

Het volgende heb ik geprobeerd of valt op:
- Ik heb de meest recente stuurprogramma's van Microsoft update/de website van NVIDIA gehaald en geïnstalleerd. Geen effect.

- Bij Aparaatbeheer staat een geel uitroeptekentje bij de NVIDIA GeForce 8800 GT onder Beeldschemadapters. Wanneer ik die open, verschijnt de volgende boodschap: "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43); Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is." Naar oplossingen levert het volgende op:

Beschrijving:
Het apparaatstuurprogramma is geïnstalleerd, maar er is een probleem opgetreden tijdens het uitvoeren van de software. Foutcode: 43.

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Users\Chris\AppData\Local\Temp\DMI4144.tmp.log.xml
C:\Windows\inf\oem76.inf

- Wanneer ik het prestatievenster open, zie ik bovenin het scherm staan: "! Nieuwe hardware gevonden. De Windows Prestatie-index moet worden vernieuwd"

- Onder Probleemapparaten in Systeeminfo wordt ook de videokaart van NVIDIA genoemd.

- Wanneer ik onder Beeldscherminstellingen > geavanceerde instellingen > probleem oplossen > instellingen wijzigen de hardwareversnelling wijzig, kan deze wijziging niet worden opgeslagen, omdat de nieuwe instellingen niet in het register kunnen worden opgeslagen.

Info PC:
Naam van besturingssysteem Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Versie 6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemfabrikant MEDIONPC
Systeemmodel MS-7358
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz, 2400 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 8-1-2008
SMBIOS-versie 2.5
Map met Windows C:\Windows
Systeemmap C:\Windows\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.0.6002.18005"
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB
Totaal fysiek geheugen 3,25 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 2,26 GB
Totaal virtueel geheugen 6,68 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 5,67 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,54 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

Hoe zorg ik ervoor dat de videokaart weer naar behoren werkt?

Groet

Laatst bewerkt:
Tja, die was ik nog vergeten te vermelden. Systeemherstel heb ik uitgevoerd, maar dat verandert niets.

Probeer de kaart in een andere computer, of een andere kaart in die van jou.
Ik denk dat je kaart beschadigd is. :confused:

Dat laat ik liever aan een pro over, maar niet voordat ik al het overige mogelijke geprobeerd heb. Een kaart kan toch niet zomaar beschadigd raken? Zijn er geen andere manieren om te proberen communicatie tussen pc en kaart weer op gang te krijgen, bijvoorbeeld door een hersteldisk te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan