Problemen met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugoot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb steeds problemen met mijn videokaart; mijn pc crasht na verloop van tijd onder het gamen. Eerst had ik meldingen van VPU recover. Maar later werden dit totale crashes.

Info:
Intel Core2due processor E6320 1.86Ghz 4MB S775
2x 1GB DDR II667 Mhz 16 chip
ATI radeon Club2563d RX1650XT

Me voeding heeft 330 watt

Wat ik zelf al gedaan heb:
*Ventilator goed schoongeblazen, hij was erg stoffig dat wel, maar heb het probleem er niet mee verholpen
*Omega Driver voor ATI gedownload, wat niks hielp.
*VPU recover in instellingen uitgezet, wat maakte dat de melding niet meer kwam, maar de pc totaal crashte.
*Instellingen teruggezet, Pc liep weer vast, gaf VPU melding aan of reboote gewoon uit het niets.
*Goed rondgekeken of ik al een oplossing kon vinden voor het probleem, maar niks anders dan bovenstaand gevonden.


Misschien is de vraagstelling wat knullig en zit er informatie bij wat overbodig is, maar ik ben nu eenmaal geen pc kenner :)

Hoop snel wat te horen.

Thnx alvast
 
WELKOM OP HELPMIJ

ik dacht dat advies voor een 1650 min 350 watt voeding is.

en ik weet niet of je een goed a-merk voeding hebt of een ***merk?

maar kan zijn dat ie te weinig of niet constant je duce levert
 
Ah, ja dat zou het dan kunnen zijn, het merk ben ik niet zeker van, maar geen top merk ATX ofzoiets? ben er niet zeker van.

gr.

ps. wat is een goede aanrader dan qua merk en wattage?
 
coolermaster 580watt heb ik voor 50 euro
is wel een goed merk
 
of, je games die je speelt zijn te zwaar voor de video kaart maar dat lijkt me sterk, mischien een koelingsprobleem van je videakaart zelf?
 
Thanks Frank en Jeff, voor de aanraders. Ga kijken wat er in me budget ligt en kijken wat ik ga kopen. En denk ook niet dat de games te zwaar is, speel voornamelijk World of Warcraft en dat draaide op mijn oude systeem ook al naar behoren.

Maar stel: het is de voeding niet? of zijn jullie er erg zeker van.

gr.
 
nouja ik vind 330 watt wat mager maar als je je pc ooit is een keer gaat uitbereiden/ombouwen heb je toch een betere voeding nodig.... het kan ook dat je CPU of je werkgeheugen het niet meer aan kan, maar sowiezo de voeding is echt geen miskoop
 
ik ben er bijna zeker van omdat je zelf zegt dat als je recover uitschakelt dat je pc dan crachst.bij normaal gebruik(surfen bijv)gaat het goed en bij belasting springt ie eruit.
 
Hallo,

Ik heb een paar weken terug gepost met een probleem en er kwam eigenlijk uit dat de voeding niet zou voldoen. Nu ben ik een aantal weken later en heb een Coolmaster realpower 520Watt ATX2 besteld en deze er sinds vandaag zitten.

Ik start de pc op, start een game op om te proberen. En weer krijg ik een VPU recover waarschuwing van mijn videokaart en na 2 van deze meldingen loopt hij vast. VPU recover uitgeschakeld en dan loopt de pc keer op keer meteen vast na een tijdje gamen (soms na 10 minuten, soms wat langer, soms bij het laden van een filmpje of iets dergelijks).

Bij deze de vraag: is het een instelling, is het de videokaart of andere ideeen? want ik weet het niet meer.

Bedankt alvast voor het meedenken


vrgr,
Hugo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan