Problemen met vista/laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Ik heb voorheen al een van mijn problemen op mijn laptop aangegeven, waar geen oplossing voor is gevonden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/763254-Hostproces-voor-windows-werkt-niet-meer

naast dit heb ik last van een erg trage browser. Het is niet het internet, niet de laptop qua fysiek geheugen, maar gewoon een soort "lag".

Op het moment dat ik in mijn browser een tabblad open en naar een site ga, duurt het ongeveer 20 seconden voordat er ook maar IETS gebeurt, en dan gaat het gewoon in het goede tempo dat ik gewend ben.

Naast dit alles zijn er ook soortgelijke problemen met processen met dezelfde rare vertragingen, die voorheen niet aanwezig waren. Ik denk dat dit met name komt door dit hostprocess.

DUs heeft iemand een idee?

ps.. mogelijk staat het in de verkeerde sectie, maar aangezien ik vermoed dat het met het stoppen van het zogenaamde hostprocess voor windows is, leek dit me de beste plek.

Lijst van tot nu toe getoonde errors:
Hostproces voor windows werkt niet meer
Windows-hostpoces (Rundll32) werk niet meer

Laatst bewerkt:
Het beste herinstalleer je Windows om zo het proces te vernieuwen.
Je kan ook je systeem terug zetten naar een herstelpunt voor het probleem.
Dit zou het verwijderen van al je gegevens bij het herinstalleren overbodig maken want dat is dan niet nodig.

Roy

Hoopte een herinstallatie van vista eigenlijk te voorkomen (ga dan sowieso voor 7 overigens). Heb dit in 4 jaar tijd al minstens 4 keer gedaan, en doe het liever niet. De laatste keer is ook geen half jaar geleden...

Ok, in ieder geval netjes van je dat je de identieke onderwerpen in dit onderwerp al bij elkaar gebracht hebt, ook al is het nog niet opgelost.
:thumb:

Koppel eerst even alle externe schijven/usb-sticks af voor je de computer aanzet.
Voor alles geld: Aanmelden als (een) Beheerder.
Begin dan eerst even met het controleren van al je beschikbare schijven, & herstart.
Laad je Vista-DvD in de speler, tenzij de computer over een Herstel-Partitie beschikt.
Open de Opdrachtprompt & typ:

sfc /scannow

Sluit de Opdrachtprompt & laat sfc uitlopen, het sfc-venster sluit automatisch na voltooid. Herstart.

Ga via Start, Programma's, naar Windows Update, klik Naar updates zoeken, installeer alle updates behalve eventuele Service Packs. Herstart indien gevraagd, & herhaal tot alleen de Service-Packs overblijven. Installeer dan het 1ste (oudste, SP1) SP, herstart & herhaal de procedure tot alle updates geinstalleerd zijn.

Lukt dat niet omdat Services dienst weigeren, probeer dan deze & herstart:

http://www.blackviper.com/2007/10/15/windows-vista-services-registry-files/

Als je niet zeker weet welk bestand je moet ophalen, meld dan even je exacte Vista-versie terug:
Start, RechterMuisKlik Computer, Eigenschappen.

Tweede error is toegevoegd, ga daar asap nog wat meer over opzoeken.

Ik heb geen vista DVD, dus hoe moet ik dat dan aanpakken? Ik zal wel proberen de scannow uit te voeren.

Overigens, totaal vergeten te vermelden, heb ik last van een of andere vorm van malware. Ik heb google chrome met adblock, maar toch zitten er hyperlinks met reclame in de tekst op sites...

Daarnaast zijn er al servicepacks geïnstalleerd. Als ik me niet vergis, t/m SP2. (Ja, SP2 is geinstalleerd, zojuist gekeken).

SFC /Scannow geeft:
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld. Gegevens enz enz in CBS.LOG

Deze log is zo intens groot dat ik deze maar niet hier ga posten. Kan deze eventueel wel uploaden.

Laatst bewerkt:
Iemand nog een idee? Heb intussen een tweede malware programma laten draaien (spybot). Dit verhielp wat (chrome is nu wat sneller). Errors blijven helaas wel.

Wanneer je Vista traag is zal dit ook vaak gepaard gaan met vastlopers en een instabiele werking van de machine. Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor deze problemen:

1. Software op de PC werkt niet goed samen met Vista.
2. Randapparaten aan de pc gebruiken oudere drivers.
Veel problemen zijn inmiddels al ondervangen met Service Pack 1, maar het is mogelijk Vista-sneller te maken. Enkele tips:
* Ga naar de website van de leverancier van uw apparaat en zoek naar de laaste driver.
* Maak tevens gebruik van Windows Update. Vista wordt continu verbeterd en de bestanden die uw systeem sneller en stabieler maken moeten na aanschaf van uw pc/laptop óf na installatie worden gedownload

Zorg voor voldoende systeemgeheugen, ook wel werkgeheugen of intern geheugen genoemd (minimaal 2 GB)

Hopelijk dat je Engels kan, dan geeft nl. dit artikel meer informatie...

Het updaten van drivers heeft me erg vaak geholpen bij problemen die niet zomaar even te vinden waren, maar dit keer heb ik dit al gedaan en heeft het niet geholpen.

Hier staan 10 Vista tweaks: http://www.pctuneuptips.com/tips/vista_tweaks/
Verder kunt u ook proberen een aantal services uit te schakelen. Hier staat een mooi overzicht van een groot aantal Windows 7 services, wat ze doen en of ze uitgezet kunnen worden: http://www.sr-pc-hulp.nl/Services Windows 7 die uitgezet kunnen worden.pdf
Het is wel voor win 7 maar de meeste services zijn ongeacht de windows versie.

Tenslotte kunt u ook in de Taakplanner kijken en daar in ieder geval de TMM-taak uitzetten via Start-Alle programma's-Bureau Accessoires- Systeemwerkset- Taakplanner en daar dan binnen Microsoft-Windows-MobilePC vindt u TMM die uitgezet kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan