Problemen met Vista/XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbyist25

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
27
Beste iedereen,

Ik zit met het volgende probleem.
Heb een computer met windows vista gekocht, maar met engelse versie/taalinstelling , en ik weet niet hoe ik de taalinstelling op nederlands moet krijgen en of het
uberhaupt tot de mogelijkheden behoort om de taalinstelling te wijzigen.

Daarom lijkt de gemakkelijkste oplossing mij om xp erop te installeren daar ik de software + licentie heb.

Maar als ik deze cd-rom opstart vanuit vista krijg ik het niet voor elkaar om de installatie-balk aan te klikken, deze functie staat als het ware ''geblokt''.
Moet ik deze cd-rom dan via een andere weg opstarten, of heeft iemand een tip om de taalinstelling in vista alsnog te wijzigen??
 
Vista/XP

Hoi,

Bij mijn weten kun je de taal van je besturingsprogramma niet veranderen.

Om XP te installeren met je in de Bios instellen dat je opstart vanaf de CD-rom en nadien opstarten met de XP-cdrom in je CD-romspeler en nadien de stappen die hij aangeeft volgen, wel opletten met partities enz... maar dat lees je in bijgevoegde link, met verwijzing naar benodigde programmaatjes

http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp

Via deze link heb ik mijn Dualboot perfect werkend gekregen, moest je een Dualboot willen natuurlijk, anders is het format C en van nul af aan beginnen.
Er zullen nog verschillende andere manieren zijn, dit was er een van.

Groeten,
Danny
 
Problemen vista/xp

Hoi,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!!
Ik zou graag gewoon van begin af aan beginnen, dus met format C en daarna Xp installeren
Heeft iemand een duidelijke nederlandse beschrijving van een how to do?

Alvast bedankt voor de hulp!!

Groeten
 
Vista / xp problemen

Hoi,

Kan ik deze stap (xp installeren) probleemloos uitvoeren, nu windows vista nog op mijn harddisk geinstalleerd staat?

Bedankt voor de hulp tot hiertoe.....

groten
 
Via Windows Update kan je gewoon de Nederlandse taal downloaden, mits je in het bezit bent van Vista Ultimate.
 
Problemen XP/Vista

Hey,

Dat is juist het probleem, ben niet in het bezit van Vista Ultimate, anders was het allang opgelost geweest........

Groeten
 
problemen vista/xp

Hoi,

Nu lijkt het me het verstandigste om na alle goede info die ik van jullie gekregen heb (dank daarvoor) gewoon van 0 af aan te beginnen.

Dus Vista verwijderen en xp installeren.

Hoe te handelen om vista van mijn harde schijf te krijgen??
en hoe krijg ik op een ''lege'' computer het installatieproces van XP weet op gang?

Graag jullie mening

Wederom dank!
 
Xp

Hoi,

Ik weet niet of het zo werkt omdat ik nog geen Vista heb verwijderd maar ik zou het als volgt proberen:
* zet in je Bios dat de pc moet opstarten vanaf CD-rom
* start vervolgens op vanaf je XP-cdrom
* dit duurt even maar op een keer moet je ergens een keuze krijgen, repareren, installeren,....
* in principe kan je met de link die ik je eerder gegeven heb verder, alleen (zoals bij het derde scherm omschreven dacht ik) moet je de partitie waarop Vista staat (C: ) verwijderen, daarna opnieuw partitioneren en formattern maar dit staat hier allemaal omschreven (link techzine).

Groeten,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan