problemen met vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb sinds deze week een laptop met daarop vista. Ik kan daar niet over juigen want er zijn nogal wat problemen.

1e
word 2003 loopt heel heel vaak vast. Soms al als ik slecht 1 letter getikt heb. Als ik op tablad opmaak klik dan denk hij dat ik nar de printer zoek en loopt hij ook vast.

2e
firefox doet het vaak niet meer. De enige optie die ik dan heb is in taakbeheer firefox afsluiten en opnieuw starten. Ik heb de laatse versie geinstalleerd.

3e
De laptop is draadloos en zit in een netwerk. Ik zie de andere pc's wel en ook de printer die aan de andere pc vast zit. Ik kan echter met geen mogelijkheid printen vanaf de laptop. Met de oude laptop was dat geen probleem.

Als iemadn één of meerdee oplossing heeft dan hoor ik het graag.

bedaqnkt voor de reactie

Printer staat er niet tussen ( is een konica minolta 2400W laser)

Wel vervelend dan als er zulke essentiele dingen als word niet eens goed werken.

Hier is je vista printerdriver http://crm01.konicaminoltaeurope.com/41256849005CE173/LogDwl?OpenAgent&3C06032A848907BAC12572900056B120/$File/pp2400w_vista_v1411110_en.zip

hee hartstikke bedankt voor de link.

overigens als ik die steup aanklik dan krijg ik een bericht dat een file niet gevonden kan worden.

anyway. Als ik mijnl aptop met een kabel aansluit op het internet dan kan ik de netwerkprinter wel gebruiken, alleen met een draadloze vebinding niet.
Is dat normaal of zou ik ook dan bij die priter moeten kunnen

Wat voor een melding krijg je precies? Hier kan ik m gewoon aanklikken en opent zich dan

hmmmm..... gedownload en daarna op uitvoeren geklikt bij de setup.exe file

"systeem kan opgegeven bestand niet vinden" ?

Doe ikzelf nu iets fout soms?

Klik de link aan en kies dan voor opslaan en niet voor openen, en probeer dan nog eens

Bestan opslaan --> bestand uitpakken
Dan kan ik wel instaleren.

Vind tijdens de installatie de printer niet. optie handmatig zoeken en kiezen voor printen naar file. installatie wordt afgemaakt, maar als ik dan wil prinen dan wil hij printen naar bestand...logisch.
Printer op hoofdcomputer als stabdaard ingesteld.
In word een document openen en afdrukken...printer reageert niet en word loopt vast.

Ik wil nu eerst wel eens weten of het überhaupt kan...printen vanaf een draadloze verbinding naar een printer in het netwerk.
Zoals ik zeg als ik hem an een kabel hang dan print ie zonder problemen.

nee ik heb iets anders :)

Heb hier de nieuwe aldi laptop en die is uitgerust met wireless LAN 802.11b/g met een pci express insteekkaart

Ik moet voor het werk een nieuwe laptop met vista installeren en heb ook zo'n printerprobleem. Het netwerk heb ik na lang zoeken kunnen configureren, ik kan zowel vanop de laptop als vanop de vaste pc gedeelde bestanden bekijken, maar vanaf dat ik een printer wil toevoegen zegt hij dat er geen verbinding is.
Heb al update van driver van printer gedaan...
Heb firewall al bekeken om voor het toestaan van printers te delen...

Iemand enig idee?

Ik ben nu twee weken verder met mijn laptop en ik kan dus alleen printen als ik een verbinding maak met en kabel.
In netwerkgroepen kies ik dan voor de mshome werkgroep, waar alles in staat.
De printer is geshared en dan levert het dus geen probleem op.

Wireless en dan printen kan je vergeten, dat lukt dus nu nog steeds niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan