Problemen met VMware player

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
VMware zelf start normaal op, maar als ik een os wil starten, dan krijg ik een bsod (blauw scherm), Zowel bij Windows 7 als bij Vista. Vijf lange reeksen, waarvan de eerste 0X000000D9 en een aantal met heel veel nullen die beginnen met 0X000000. Overigens de eerste bsod sinds de aanschaf pc met Win 7, 2 jaar geleden!

Ik heb getracht VMware te repareren en een update uitgevoerd. Hielp niet. Toen VMware volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft.

Nou, dan maar de os’en helemaal opnieuw installeren, wel een klusje, maar dat zou toch moeten lukken… echter tot mijn verbazing kreeg ik weer een bsod.

Omdat ik VMware niet zo vaak gebruik, weet ik niet op welk moment de storing is ontstaan, maar ik heb wel een paar dagen geleden een harde schijf getest; ik heb 1 van mijn 3 interne hd’s losgekoppeld en de testschijf erop aangesloten. Tijdens opstarten kreeg ik een ‘harddisk error’. Kapotte hd losgekoppeld en de 3e’hd weer aangesloten. Mijn ‘gewone’ os (win 7) reageert volledig normaal. Mij lijkt dat het niets met de hd’ te maken kan hebben. Maar… waar dan wel mee…
 
Heb je de virtuele images zelf gemaakt? Wellicht dat er met de image zelf iets niet goed is.
Hoeveel bits is je systeem en hoeveel bits zijn de gebruikte images?
 
Bedankt voor je reactie...

Ik had het wellicht vollediger moeten omschrijven. Ik werk al vele maanden met dezelfde images en ze hebben altijd prima gewerkt. Hier is niets aan veranderd. Dus daar kan het, lijkt mij, niet aan liggen.

Voor alle duidelijkheid: het bsod betreft mijn eigen os (win 7); beperkt zich dus niet tot het virtuele os.
Inmiddels heb ik ook nog een herstelpunt van een week oud teruggezet, maar ook dat mocht niet baten.
 
Ik ben er uit... dankzij jouw hulp :thumb:

Ik kwam, via het programma Who Crashed erachter dat het bestand vmx86.sys corrupt was en de oorzaak van de bsod.

Na een tijdje zoeken kreeg ik deze 'mogelijke' oplossing:

Via 'Uitvoeren/Run' en het invoeren van 'Verifier' kwam ik in het venster 'Beheer van stuurprogrammacontrole'. Hier moest ik de optie 'Bestaande instellingen verwijderen' selecteren. Leek me wel een beetje eng, maar goed, er moest toch wat gebeuren en ik had nog een recente Acronis image.

En... na een herstart was het probleem opgelost. Zucht van verlichting....

Nogmaal dank voor deze prima tip.

Groet, George
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Goed dat je de fout heb kunnen vinden. Mik bedankt voor de handige software!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan