Problemen met voeding, PCI-kanaal geeft geen spanning.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbikker

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Een paar maanden geleden heb ik al m'n hardware overgeheveld naar een andere kast, alles liep voorspoedig totdat ik het aanknopje indrukte. M'n videokaart gaf namelijk aan geen stroom te hebben, ik begon aan mezelf te twijfelen of ik de 2 voedingsstekkers wel echt had aangesloten en tot m'n verbazing zaten ze gewoon zoals het hoort.
Heb toen het e.a. geprobeerd maar geen leven/stroom voor m'n videokaart. Gelukkig had ik nog 2 verloopstukjes van 2x molex naar 1x 6-pin en hiermee gaf de voeding de videokaart weer stroom en starten alles weer op zonder problemen. Door nieuwsgierigheid geprikkeld toch even een spanningsmeter opgezocht en na alles gemeten te hebben kwam ik tot de conclusie dat elk kanaal spanning geeft behalve het kanaal waar m'n pci-e stekker z'n stroom uit put. Op dat moment werkte het 2xmolex --> pci zo goed dat ik eigenlijk tot het besluit kwam om alles weer in te bouwen en zo maar te hopen dat het nog eventjes vol zou houden.

Vandaag heb ik m'n 2e videokaart binnen gehad maar ik heb nu dus weer het probleem dat ik niet genoeg molex stekkers heb om die te voeden.

Heb even wat foto's genomen van de voeding en hoop dat jullie kunnen vertellen of dit een hopeloos verhaal is/word en er dus een nieuwe voeding moet komen of dat ik misschien met een makkelijke ingreep de levensduur nog even kan rekken.

Het rare is namelijk dat het lijkt alsof er 2 transistors zijn ontploft of hebben gelekt. Weet niet of dit mogelijk is of dat het misschien gewoon wat lijm o.i.d. is (ik zeg maar iets geks)

Alvast hartelijk dank voor eventuele input!

foto's:

bevifa.jpg

169jeb9.jpg

wqwk08.jpg

6h73gl.jpg

282qdef.jpg

zx8e3q.jpg

15672gw.jpg

1070s5e.jpg

foto 3 ziet er inderdaad uit als bol staande transistors die gelekt hebben.
Als je nog garantie hebt eventjes gebruik van maken anders een nieuwe voeding kopen, denk maar niet dat je de computer aan moet laten staan als je weg bent.
Het ziet er niet vertrouwd uit.
Ps merk en type voeding?
Mvg Merlijn

voedingen moet je zelf niet openmaken
zeker niet als jij je garantie wilt behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan