Problemen met vraagtekens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramparker

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een heel erg vervelend probleem. Van het ene op het andere moment doet mijn vraagteken raar. Ik ben bovengemiddeld ervaren met computers dus ik weet dat je met Ctrl+shift de layout van het toetsenbord veranderd. Alleen, in dat geval krijg je een ander teken. In mijn geval krijg ik helemaal niks. Wat ik al geprobeerd heb:

-Nieuw toetsenbord gebruiken. Werkt niet.
-De landinstellingen opnieuw instellen. Hij staat nu op Nederlands - Verenigde staten (Internationaal)
-Ctrl shift werkt niet.

Dus even voor de duidelijkheid: Shift + / geeft geen enkel teken op het scherm. Nog vreemder: zelfs het schermtoetsenbord van windows weigert een vraagteken in te voeren.

Ik heb alleen wel een oplossing gevonden. Als ik eerst de linker shift toets in druk, dan het vraagteken probeer te typen, dan terwijl ik de linker shift toets nog vast heb de rechter shift toets in te drukken, de linker shift toets loslaten en dan het vraagteken in typen geeft een vraagteken.

Dit is allemaal heel vreemd. Ik heb het internet al afgespeurd om te kijken naar een oplossing maar alle oplossingen die gegeven worden werken niet.

Iemand een idee (vraagteken hier...)

??? vreemd probleem...

Specifieke software voor het toetsenbord of sneltoetsen geïnstalleerd?

Al geprobeerd om VS internationaal te verwijderen en opnieuw te installeren?
Dat kan alleen als deze niet actief is als toetsenbord indeling.
Wanneer er geen andere keuze is, dan even b.v. Nederlands toevoegen. selecteren en VS verwijderen
Mogelijk moet je tussendoor opnieuw opstarten, voor dat dit lukt.
In ieder geval daarna opnieuw opstarten en dan VS int. weer toevoegen en instellen, verwijder eventueel nederlands weer.
Overigens kun je bij geavanceerd instellen met welke toetsencombi je omschakelt. Ik heb dat standaard uit staan

Mvg Leo

Hallo,

Ik heb de afgelopen dagen geen specifieke software daar voor geïnstalleerd - dit probleem was er gewoon opeens.
Ik heb net even geprobeerd om hem te verwijderen, nou deed hij net helemaal raar - het voorbeeld kwam niet meer overeen met wat ik typete - bijvoorbeeld de / werd ineens een -. Dat is ook als je ctrl + shift gebruikt, maar het vreemde is dat ik dus maar één toetsenbord heb geïnstalleerd en dat dat voorbeeld dus niet klopte.

Nu is alles weer "normaal", alleen... doet het vraagteken het nog steeds niet.

Mocht je dit al geprobeerd hebben, of niet helpen dan is systeem herstel naar een punt voor het probleem op trad, ook ter overweging.

De systeem bestanden laten controleren is ook nog een mogelijkheid

Druk windows toets + R, type CMD en klik rechts op het resultaat en voor uitvoeren als admin.

Type dan sfc /scannow achter de opdrachtprompt en druk enter.
(negeer aub deze info wanneer dit allang bekend is)

Hopelijk doen de benodigde toetsen het wel.

Ik ga trouwens uit van W7, klopt dat ook?

Scan gedaan. Beschadigde bestanden gevonden, maar die hebben niks te maken met toetsenborden (alleen maar sidebar-rommel).

Oke juist, hij werkt weer :/ Ik snap hier echt he-le-maal niks van.

Hartstikke bedankt voor de hulp. Ik ben blij dat hij weer werkt! :)

? :)

Laatst bewerkt:
Tja, verder dan dat er "iets" corrupt was geworden kom ik ook niet...
Maar mooi dat hij het weer normaal doet.

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan