problemen met wake on lan

• Onderwerp starter Onderwerp starter snem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snem

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
om even wat voorgaande informatie te geven:
Geheugen: 2x DIMM 512 DD400-C25 MDT
Videokaart: Ati Radeon Sapp256 X X800GTO
HDD: WD 80,0 GB SATA
Moederbord: Asus A8N-E (socket 939)
Netwerk kaart: Realtek RTL8139
Processor: AMD Ath64 Veni 2000 3200+
kast+voeding: AOpen QF50D 300W ATX

Nadat ik mijn pc even ruim 2 jaar had, begon mijn onboard lan problemen te vertonen. ter oplossing van dit heb ik een netwerk kaart bij mijn pc ingebouwd. voor de rest werkt alles nog.
maar nu wil ik eigenlijk wel weer eens de Wake On Lan (WOL) werkende krijgen. (op mijn realtek kaart dus)
nu is het probleem dat ik in mijn bios wel in kan stellen dat ik WOL via een PCI device wil, maar de pc zorgt er dan niet voor dat er stroom op mijn netwerkkaart blijft staan... dus de WOL zal dan ook niet werken.

weet iemand hier een oplossing voor?

Heb je in de configuratie van je netwerkkaart (via apparaatbeheer) de optie "WakeUp on ARP/PING" (tab Geavanceerd) al ge-enabled?

Ik ga voor het gemak even uit van windows XP.

na het updaten van mijn netwerkdrivers (omdat ik die mogelijkheid niet in mijn opties had) en de functie heb ingesteld werkte het nogsteeds niet...

En heb je op dezelfde plek op het tab Energiebeheer de optie aanvinkt: "Dit apparaat mag de computer uit standby halen"?

ik heb me helemaal suf gezocht naar dat vinkje waar je het over hebt, maar ik kan hem niet vinden. zou je mischien een verduideleking kunnen geven waar ik die instelling precies kan vinden?

want het tapblad energybeheer is niet aanwezig bij de eigenschappen van mijn netwerkkaart

Laatst bewerkt:
Je kijkt wel op de juiste plek, het zou een tabblad "Energiebeheer" moeten zijn naast het tabblad "Geavanceerd" (waar de optie "WakeUp on ARP/PING" te vinden is).

Heb je misschien powermanagement/APM uitgeschakeld in de BIOS waardoor het tabblad er niet is?

het tabblad "Energiebeheer" is niet aanwezig op de plaats die hier door jouw word aangegeven. wel zie ik het tabblad "Energiebeheer" bij bvb mijn muis in apparaatbeheer.

en powermanagement/APM is niet aanwezig in mijn BIOS....
tenminste niet zoals hier vermeld staat

Als ik de handleiding van je moederbord bekijk dan valt er inderdaad niet veel meer in te schakelen dan "Power on by PCI devices". En als het tabblad niet aanwezig is dan werkt het hopelijk ook niet tegen.

Op welke manier probeer je de computer op te laten starten van buitenaf? Gebruik je een tool als ether-wake of winwake?

ik heb meerdere tools gebruikt waaronder : fusion WOL (wake on lan)
van de andere weet ik het niet...
1 daarvan staat op ons thuis servertje... en op andere pc's werkt die perfect.

Naar mijn idee heb je alle instellingen goed staan, dus het is me niet duidelijk waarom het niet werkt. :confused:

Misschien dat iemand anders nog een helder idee heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan